Grillcsirke - ahogy én készítem
2013. július 07. írta: Húsimádó

Grillcsirke - ahogy én készítem

Grillcsirke - ahogy én készítem

066
Vagy 4-5 éve kitaláltam egy trükköt, hogy miként lehet a legegyszerűbben a csirkéket alaposan átsütni - azóta kiderült, hogy más is ugyanezt a technikát alkalmazza, néhány blogon láttam a fotókat róla. Nem baj, úgyse szabadalmaztattam a konstrukciót. :-)

Azzal kell kezdeni a receptet, hogy meg kell innod egy jó hideg sört! Egy a fontos - hogy dobozos legyen. Ha megittad, akkor töltsd meg 3/4-ig vízzel, majd tegyél vagy fél vagy negyed almát a tetejére. Ez azért nagyon fontos, mert a vízgőz és az alma gyönyörűen átjárja a csibit, ízes, zamatos eredményt produkálva a végére. ( Olvastam a "kollégáknál", hogy ők magát a sört használják a párolásra - de szerintem ez pazarlás, én inkább megiszom - ez biztosabb. )

Fűszerezzük be az áldozatot. Én a hasába mustárt, ketcup-ot, zöld fűszereket, sót, borsot szórok, na meg olivát - majd kézzel jól bele is dolgozom. Közben kis tálkába öntök szintén olivát, szárított, zöld fűszereket, sót, borsot - majd egy kenőecsettel egyenletesen bekenem a csirkét.

A bekent, fűszeres madarat szépen rácsúsztatom a sörös dobozra, még annyit teszek, hogy a nyaka helyére szintén egy alma darabot szuszakolok be - így ez is átjárja majd a csirkét, a leve pedig lefolyva a bőrt is ízesíti. Ha szereted a sült almát, akkor pedig tegyél még almákat a tepsire, fantasztikus kísérő lesz a csirke mellé.Jó, nem? 

Sütő, sütőpapír, 220 °C, majd amikor már puha a hús, akkor feltekerjük 240-250-re, és akkor szép ropogós lesz a bőr. Akkor jó a csirke, ha már szinte kés sem kell a daraboláshoz, szinte kifordulnak a csontok a helyükről. Kiemeléskor nagyon vigyázz, mert könnyen felborul a csirke torony - inkább két emberes a művelet! Tálalás, élvezkedés.

001

008

014

016

018

023

028

032

071

065

süti beállítások módosítása