Guacamole
2013. július 14. írta: Húsimádó

Guacamole

Guacamole

036

Ezt a mexikói eredetű finomságot már jópárszor megcsináltam, és mivel a Spar-ban találtam szép érett avocadó példányokat- úgy gondoltam, megint sikere lesz a srácoknál.

Fontos eleme a guacamole-nak, hogy szép és jó avocado-t használjunk, mert a túl kemény példányokat nem lehet villával összetörni, a puhább darabok pedig túlzottan krémesek lesznek. Szóval megnyomogattam Őket, és két példányt megvettem. Ami még nagyon fontos, a lime - mert ez ízben és savasságban kikerülhetetlen alkotóelem. A többi cucc már otthon megvan, úgyhogy hajrá, fizetés. Persze a pénztár előtt még felrémlik, hogy tortilla chips is kellene, úgyhogy ezt is be a kosárba - és tényleg irány haza. Maga az elkészítés tök egyszerű: éles késsel hosszában körbevágom az avocado-t, majd kiemelem a jókora magot. A gyümölcs húsát egy kiskanállal kikaparom - ha túl kemény az avocado, az ekkor már kiderül, mert ha pont jó, akkor könnyen kiszedhető a héjból. Ez után egy fej lila hagymát és 2-3 gerezd fokhagymát géppel apróra darabolok, majd ez is mehet az avocado-k mellé. Villával széttöröm, összedolgozom a gyümölcsöt - szerintem nem szabad géppel csinálni, mert akkor nagyon krémes lesz - ami nekem idegen. Só, bors, oregánó és két lime leve kell még a cuccra - és szinte kész is vagyunk. Még egyszer átkeverem, majd a tetejére még nyomok citromlevet, közvetlenül a felületre pedig folpack-ot teszek, sőt rá is nyomkodom, hogy ne legyen levegő alatta - így nem fog megbarnulni guacamole. Hűtő, és 2-3 óra múlva már össze is érik az összes aroma. Tortilla chips-el mártogatunk - és közben mexikói sört kortyolgatunk, vagy ami éppen otthon van.

001

006

009

020

038

034

süti beállítások módosítása