Sertés szűcspecsenye bacon-be tekerve
2013. augusztus 24. írta: Húsimádó

Sertés szűcspecsenye bacon-be tekerve

Sertés szűcspecsenye bacon-be tekerve

103
Tegnap a szomszéd hentesnél vettünk sertés karajt és egy gyönyörű szűzpecsenyét is, ami mindig is a család kedvence volt. Eddig mindig közepesen vékony szeletként egyszerűen kisütöttük a szűzérméket - most mégis valami újra vágytam.

Körülnéztem a blogolók világában, és találtam egy nagyon egyszerű és nagyszerű receptet - köszönet érte az Anya főzte blognak.

Tehát a szűcspecsenyét kb 3 centi vastag szeletekre vágom, majd egy-egy baconbe tekerem őket. Nem sózok, csak borsozom a hengerek alját és tetejét, majd hústűvel rögzítem a bacon-öket. ( Egyébként a hústű vagy fogpiszkáló nem is nagyon szükséges, mert kipróbáltam anélkül is, úgy is jó lett. ) Más fűszert nem is igényel a művelet, már csak annyi, hogy olíva olajjal vékonyan meglocsolok egy tepsit, belerakosgatom katonás sorba a szűzérme hengereket - és előmelegített, tök forró ( 220-240 C-os ) sütőbe teszem őket.

20-25 perc, és kész is a mutatvány. Én egyszer megfordítottam a húsokat - de utólag úgy gondolom, hogy tök fölösleges. Amikor kész, akkor sem kell sózni, mert a bacon ezt elvégzi helyettünk - és őszintén más fűszert nem igényel az étel, porhanyós, gyönyörűen átsült, aranybarna húsokat tálalhatunk a nagyérdeműnek. Mi az egyszerűség kedvéért sült krumplival tálaltuk, de a köretek száma nagyon tág.

Beszéljenek a fotók:

027

031

040

043

076

079

095

süti beállítások módosítása