Csirkecombok zöldségekkel Pataki-tálban
2013. augusztus 30. írta: Húsimádó

Csirkecombok zöldségekkel Pataki-tálban

Csirkecombok zöldségekkel Pataki-tálban

068
Volt hat darab teljes csirkecombunk a hűtőnkben, valami finomat kellet belőle készíteni - molyoltam egy kicsit a konyhában, és kiverte a szememet a Pataki-tálunk, amit én még sohasem használtam. Hát itt az ideje...

Eszter nem volt itthon, hát felhívtam, hogy jól emlékszem-e arra, hogy be kell áztatni a cserepet. Igen, fél-egy órára beáztatjuk, és csak az után mehet a sütés-főzés. Maga az előkészület viszonylag egyszerű: a krumplikat megmosom, majd négy vagy nyolc darabra vagdosom őket úgy, hogy a héjukat le sem szedem. Szinte ugyanez a sorsa néhány répának, hasonlóan megy bele lila hagyma és vöröshagyma is, illetve dobtam a zöldségek közé egy fehér répát is.

Gyakorlatilag a tálat kikentem vajjal, hogy ne ragadjon le a hús - jobb lett volna szalonna csíkokkal aláágyazni - csak nem találtam most itthon. Így maradt a vaj - de nem volt rossz ez sem. Utána a tál aljára mehettek a krumplik, a lila hagyma és a fehér répa. Só, bors, bazsalikom, kevés tárkony. Ezt követik a combok, majd ismét fűszerek, jöhetnek a répák, a vöröshagyma, kevés gomba.

Ennyi, utána mehet rá a fedő, és usgyi a 180-220 C-os sütőbe. Azért írtam így, mert én 180-on tettem be, de nem akart elindulni a párolódás, így adtam neki egy kis kakaót - és 200 fok körül már szépen elindult a várt folyamat. Szóval ha nem tökölöm el az időt, akkor kb másfél óra párolás után lekapom a fedőt, és 20-25 percig mehet még így a sütés - az eredmény pedig fenomenális. Egy vajpuha, omlós husi, egymás ízeit és aromáit átvevő, szintén omlós zöldségek és krumplik - ez a végeredmény.

Egy biztos. Olyan könnyen és jól használható ez a cserép edény - nem is tudom, miért nem használtam eddig. Kísérletek és folytatás várható.

029

032

037

040

046

050065

068

süti beállítások módosítása