Kentucky fűszerkeverék
2013. szeptember 29. írta: Húsimádó

Kentucky fűszerkeverék

Kentucky fűszerkeverék

073
Vasárnap késő délután van, nemrég jöttünk haza Sarudról, ahol még élveztük az őszi napsütés utolsó morzsáit, Viktort megünnepeltük, mert most lett húsz éves... Nem az a gáz, hogy Ő annyi, hanem hogy én már nem annyi vagyok. :-(  Na szóval ünnepeltünk egy jót, volt itt pálinka, finom borok és finom ételek is. Közös projekt volt Eszterrel, majd részletezem.

Még pénteken filóztunk, hogy milyen ebéddel lepjük meg friss egyetemista magzatunkat - majd a következő menünél kötöttünk ki: Eszter készített egy sonka krémlevest pirított bacon-el és cipókkal, én vasalt kentucky-s csirke combokat sütöttem grillen, kentucky szósszal, spéci sült krumplival. Utána jött Eszter szuper tortája, rajta 20 gyertya és tűzijáték, utána pedig volt még egy gyümölcsös rácsos süti. A levest majd én is megcsinálom egyszer, most pedig megmutatom a fűszerkeveréket.

Előre szólok, hogy a léptékek nagyobb mennyiségre vonatkoznak, ugyanis úgy voltam vele, hogy nem csak a húsokat pácolom be a keverékkel, hanem csinálok egy szószt is - sőt, még egy kisebb adag maradt máskorra is. Szóval aki normál mennyiségben gondolkodik, annak nem evőkanállal, hanem teáskanállal kell dolgoznia.

Gyakorlatilag 13 fűszer összekeveréséből áll a mutatvány, egy része nekem csak darabos vagy egész formában volt elérhető, így elővettem Eszti nagymamijának a 100 éves rézmozsarát, és abban zúztam őket porrá. Nagyon hangulatos projekt volt, őszintén nagyon tetszett. A többi alapanyag már gyárilag porított állapotban volt kapható, ezeket máris egy kerámia edénybe szórtam, majd ment át a mozsárból is a porrá zúzott keverék. Kis kevergetés - és már mehetett is a húsokra a fűszerkeverék.

Tehát a részletek, az arányok:

1/2 evőkanál         

koriander

1/2 evőkanál

kömény

1/2 evőkanál

cayenne bors

1 evőkanál

színes bors

1 evőkanál

csípős paprika

1 evőkanál

édes paprika

1 evőkanál

gyömbér

1 evőkanál

rozmaring

1 evőkanál

kakukkfű

1 evőkanál

tárkony

1 evőkanál

majoranna

2 evőkanál

chili

2 evőkanál

fokhagyma granulátum

067

068

077

080

085

083

süti beállítások módosítása