Csirkepörkölt nokedlivel
2014. március 23. írta: Húsimádó

Csirkepörkölt nokedlivel

Csirkepörkölt nokedlivel

039

Egy egyszerű és nagyszerű, igazán magyar étel, amit mi a családban nagyon szeretünk. Többnyire a nejem szokta készíteni, most én vállaltam be a műveletet.

Az első lépés a csirkecombok megtisztítása, besózása majd a csontok mentén beirdalása. Ezt én személy szerint azért szoktam a (felső) csirkecomboknál elvégezni, hogy a csontok mentén is egyenletesen átfőljön a hús. Közben a hagymát az olajon megpirítom, majd amikor már üveges, akkor leveszem a tűzről és szegedi piros paprikával bekeverem, majd mehet vissza lángra, és megy bele az összes felső comb. Klasszul összekeverem a paprikás-hagymás kombót a húsokkal, majd egy kicsit hagyom, hogy fehéredjenek a húsok. Ha igényli a paprikás alap, akkor egy kevés vizet öntök alá, hogy a paprika meg ne keseredjen, majd jöhet egy fagyasztott paradicsom és paprika darálék, amelyet még a nyár derekán a feleségem gondos kis csomagokba lefagyasztott - na ezek mint egy lecsó alap, igazán finom ízt és szaftot adnak a pörköltünknek.

A fűszerezés nincs túlbonyolítva: só és bors, na meg egy kicsi petrezselyem - más nem nagyon kell, mert a paprika, a paradicsom annyira karakteres, hogy szerintem másra nincs szükség. Most már egy kevéske víz mehet, majd jöhet a fedő a lábasra, és kb 35-40 perc főzés vár ránk.

Közben elkészítem a nokedlit: liszt, tojás, hideg víz, csipet só, mindez összekever, majd szaggatón keresztül a zubogó, forró vízbe dolgozom be a masszát. Ha feljöttek a nokedlik a felszínre, akkor kihalászom mindet, kevés olajjal összekeverem őket - és már lehet is tálalni. Lehet enni tejföllel, tejföl nélkül - így is, úgy is finom, tartalmas és ízlésesen szaftos.

022

020

023

025

026

028

029

030

033

036

039

süti beállítások módosítása