Fokhagymával tűzdelt, pácolt vadnyúl karamellizált körtével
2014. december 26. írta: Húsimádó

Fokhagymával tűzdelt, pácolt vadnyúl karamellizált körtével

Fokhagymával tűzdelt, pácolt vadnyúl karamellizált körtével

446

Amint a múltkor említettem, kaptunk két szép vadnyulat, amiknek a kevésbé nemesebb részeiből leveskét fabrikáltam, míg a húsosabb falatokkal más tervem volt. Mivel gyermekkoromban sokszor kaptunk vadat - lévén nagyapám sikeres vadász volt - így sokszor ettem vadnyúl gerincet, vadast és egyéb finomságokat. Valahogy ezt az ízvilágot próbáltam visszahozni, míg a körtékkel a modernebb világ felé kacsingattam.

A vadnyúl recept úgy kezdődik, hogy pácold be a lehártyázott és megtisztított húsokat legalább 4-5 napig. Én egy hagyományos vizes, ecetes zöldség pácot készítettem, melyben tényleg 5 napig pácolódtak a combok és a két gerinc. Tehát gyökeret és répákat, illetve vöröshagymákat daraboltam le, majd egy nagyobb edénybe dobtam őket, melyet hideg vízzel öntöttem fel. Szórtam a lébe tárkonyt, babérlevelet, egész borókákat és köményt, dobtam rá fokhagymát, és löttyintettem bele ecetet. A húsokat szépen belepakoltam a pácba - a fontos az volt, hogy a lé simán ellepje a combokat és a gerinceket. Mivel a teraszon folyamatosan hűvös volt - így egy tálcával lefedve kinn volt a páclé - de azért naponta forgattam is a húsokon, hogy egyenletes legyen az íz.

Ahogy eltelt a pácolási idő és ahogy időm engedte, jöhetett a tűzdelés. Fokhagymát pucoltam, majd a gerezdeket hosszában kb három csíkra vagdostam illetve a szalonnából is vékony csíkokat szeltem le. A gerinc mentén egy éles késsel lukat készítettem, majd fokhagymát szuszakoltam bele, ezután a következő lukba szalonna ment. Szépen teliluggattam a két gerincet, majd jöttek a combok is.

Elővettem az öntöttvas edényünket, majd egy fél óráig elősütöttem a húsokat. A művelet közben egyszer átforgattam a darabokat, hogy minden hús egyenletes legyen - majd jöhetett a párolás. A pácléből a zöldségeket leszűrtem, majd ezeket a darabokat rászórtam a húsokra - dobtam még rá szalonnát, sőt ide is ment még fokhagyma is. Öntöttem alá kevés fehérbort, ment rá az öntöttvas fedő - majd uzsgyi a sütőbe. Egy órát hagytam főlni a húsokat, majd maghőmérővel ellenőriztem az állapotot - vagyis még hagytam egy kicsit puhulni a húsokat.

Amikor már omlós volt mindegyik, akkor levettem a fedőt - és full gázon még sütöttem egy kicsit az egészet.

A körték karamellizálása a következőképpen történt. Egy serpenyőben cukrot kezdtem olvasztani, majd kevés vajat tettem hozzá - és jöhettek a négybe vágott megtisztított körték. Minden oldalukat próbáltam karamellizálni - amikor már kezdett volna a cukor túlpirulni, akkor fehérborral öntözgettem meg az alapot. Gyönyörű és ízletes karamelles körték jöttek létre, melyek gyönyörűen kiegészítették a vadnyúl karakteres ízeit.

Jöjjenek a fotók:

083

Ha tetszik a blogom, akkor egy like ide, és máskor is láthatod a bejegyzéseimet:

facebook.jpg

085

086

091

098

103

402

405

407

410

414

428

431

416

421

423

426

436

438

444

447

451

süti beállítások módosítása