Spenótos, darált húsos ravioli
2015. április 20. írta: Húsimádó

Spenótos, darált húsos ravioli

Spenótos, darált húsos ravioli

059

A múltkor a neten rendeltem három különböző méretű ravioli készítőt, egyébként filléres műanyag eszközt, amit ideje volt kipróbálni. Azt a sok "pézt" remélem, nem hiába költöttem el.... :-)

Összekevertem a tésztát, vagyis fél kiló liszthez dobtam 2 tojást, öntöttem bele egy deci hideg vizet, és adtam hozzá egy kevés olajat - majd összegyúrtam őkelmét. Született egy nagy gombócnyi tészta, amit betettem a hűtőbe - hogy egy kicsit pihenjen.

Közben elkészítettem a beltartalmat. Vagy négy gerezd fokhagymát megpucoltam, feldaraboltam, majd vékony vajon egy serpenyőben elkezdetem pirítani. Mielőtt túlzottan megpirultak volna, beszórtam a feldarabolt, fagyasztott spenótot az edénybe, majd hagytam, hadd rotyogjon a majdani töltelék. Érkezik a darált sertés hús, amit bedolgozok a spenótos, fokhagymás alapba, majd sózom, borsozom - és gazdagon fűszerezem. Kedvencem, a bazsalikom érkezik, majd oregánó és petrezselyem - és hagyom, hogy összeérjenek az ízek.

A hűtőből kiveszem a tészta gombócot, kicsit átgyúrom, majd elkezdem a nyújtást - persze lisztezés közben. Előveszem a ravioli készítő okosságokat, amelyek most átesnek a tűzkeresztségen. A háromféle méret közül én a közepes és nagyobb méretűvel próbálkozom - és így tényleg haladósabb, mint kézzel küzdeni velük.

Ahogy készülnek a tészták, úgy rögtön főzöm is őket, úgyhogy kb 10-12 darabonként dobom a lobogó vízbe, majd amikor feljönnek a felszínre, akkor már szedem is ki őket. Így elég haladós a meló - úgyhogy lassan kész is leszünk.

Én a raviolit úgy szeretem, ha egy kicsit le van pirítva, vagyis nálam mindig kap egy kis pörzsréteget a tészta. Tehát vékony oliva olajon kicsit lepirítom őket - és már lehet is tálalni. Készülhet hozzá egy paradicsomos öntet, ehetjük akár egy hús mellé köret gyanánt - vagy csak egyszerűen befalatozzuk, csak azért, mert szeretjük ezt az ízt. Én most ezt az utóbbit választottam, majd Eszter másnap készített hozzá, egy klassz paradicsomos mártást - ami az irodai ebédünk lett. Kinek így, kinek úgy - de szerintem ez mindenkinek bejöhet... Próbáljátok ki!

002

004

007

008

012

013

015

017

019

026

028

029

031

033

034

038

055

059

044

süti beállítások módosítása