Csirke saslik, cevap, snidlinges burgonya és coleslaw saláta - vagy valami hasonló
2015. december 08. írta: Húsimádó

Csirke saslik, cevap, snidlinges burgonya és coleslaw saláta - vagy valami hasonló

071

Hogy miért írtam a címben, hogy valami hasonló? Nos azért, mert nem a klasszikus alap recepteket használtam, hanem egyszerűsítettem, variáltam - de végeredményben valami hasonló jött létre.

Azzal kezdtem az előkészítést, hogy a darált sertéshúst egy nagyobb tálba tettem, majd darált vöröshagymát és fokhagymát tettem a tetejére. Megszórtam bazsalikommal és petrezselyemmel, sóztam és borsoztam, egy tojással finomítottam a kombót - majd kézzel jól összegyúrtam az egészet.

001

husimado_logo_500.jpg

002

004

006

007

009

Hüvelyk ujjnál kicsit vastagabb rudakat gyúrtam, amiket egy-egy pálcával átszórtam - amiket aztán egy tálcára fektettem egymás mellé. Kivittem őket a hideg, kora téli teraszra, hogy hadd pihenjenek, mielőtt a grillrácsra mennének.

010

012

013

Ezek után elkészítettem a saslikokat, egyszerűen csirkemellből. A húst kb azonos méretűre daraboltam, majd a lila hagymából, szalonnából, kolbászból darabokat vágtam - ezek lesznek a saslik összetevői. Bambusz pálcikákra elkezdtem felhúzogatni az alkatrészeket úgy, hogy nagyjából hasonló méretű és összetételű rudacskáink legyenek a végén. Sóztam és borsoztam őket, majd szintén mentek a hideg teraszra.

015

017

018

022

024

Öt darab nagyobb burgonyát megmostam, majd egy lábasba tettem mindet, ami aztán a grill lángára mentek - ezek lesznek a köreteink majd az ebéd során. Főztem a krumplikat, mindaddig, amíg szinte teljesen meg nem puhultak.

026

027

028

Most már jöhetett a klasszikus rácson történő grillezés: a saslikok és a cevap rudak is mentek a grillrácsra - majd közel takarék lángon elkezdtem őket sütögetni. Alakult a teraszon az illat, sercegtek a húsok - addig Eszterék elkészítették a coleslaw salátát a konyhában.

031

054

039

046

048

051

058

055

Amikor már lassan a grillezés végén jártam, akkor a húsok mögött csináltam egy kevés helyet, majd a megfőtt burgonyákat feltettem a rácsra, hogy őket is átjárja a mérsékelt hő - vagyis gyakorlatilag a tálalás előtt állunk lassan.

Tálaláskor a burgonyákat bevagdossuk, snidlinges fűszervajjal megkenjük, majd jöhet a saláta és a kétféle grillhús - és élvezhetjük is a késő őszi, de karakteres ízeket.

062

064

066

067

069

070

071

073

... és aztán egy jó forralt bor készül, a csajok készítik a karácsonyi mézeskalácsokat - én pedig megírom ezt a posztot... :-)

078

077

084

süti beállítások módosítása