Brassói aprópecsenye - ahogy én szeretem
2016. február 26. írta: Húsimádó

Brassói aprópecsenye - ahogy én szeretem

IMG 3110

Még mielőtt mindenki leírná, hogy Ő nem így készíti a brassóit - nos előtte már azzal kezdem, hogy ez tényleg egy olyan étel, aminek a készítését csak én száztíz féleképpen olvastam már. Az én apukám mindig is kevés fehér borral párolta készre, így én is ezt a verziót szerettem meg - és én is ezt adom majd tovább a srácaimnak.

Hozzávalók:

  • 70 dkg sertés tarja
  • 1,2 kg burgonya
  • 10-15 dkg szalonna
  • 1-1,5 fej fokhagyma
  • 1 csomó petrezselyem
  • 1-1,5 ek szegedi paprika
  • só, bors, majoranna
  • 1 dl száraz fehérbor
  • 2,5 dl víz
  • zsír

A húsokat felszeletelem, majd vékony csíkokra vágom mindegyiket.A szalonnát szintén felcsíkozom, majd egy nagyobb serpenyőben elő is sütöm őket, majd amint klasszul megpirultak, ki is szedem őket egy tányérra. A fokhagymát és a petrezselymet is minél kisebbre darabolom, majd a fokhagymákat a szalonna zsírján el is kezdem pirítani - de úgy, hogy ügyelek rá, hogy nehogy megégjenek. A konyhában már brutál jó illat van, a fokhagyma belengi az egész teret - úgyhogy jöhetnek a tarja csíkok, amiket elősütök a fokhagymás zsírban. Folyamatosan kevergetem őket, hogy minden oldaluk egyenletesen kifehéredjen, majd finoman előpiruljon. 

Érkeznek a fűszerek: só, frissen őrölt bors és majoranna kerül a húsokra, amelyeket aztán össze is dolgozok az egésszel. Szükség van egy kis színre is, amire én szegedi piros paprikát használok, de valaki paradicsom sűrítményt szokott belekeverni - na és nem hiányozhat a friss és apróra darabolt petrezselyem, amit aztán szép mennyiségben szintén a brassóiba dolgozok.

Már csak a párolás hiányzik, amihez vizet és én fehérbort is használok, melyek közül az utóbbi olyan illatot és aromát ad a majdani brassóinkhoz, ami szerintem lenyűgöző. Szóval fedőt teszek a serpenyőre, majd hagyom, hogy alaplángon szépen megpuhuljon a hús, az ízek pedig klasszul összeérjenek.

Egy másik edényben zsírban megsütöm a gondosan felkockázott burgonyákat, majd lassan össze is párosíthatjuk az összetevőket. Többen a burgonyát és a szaftos húst összekeverik és egyben tálalják, én azonban nem szeretem, ha a szaft nagyon eláztatja a sült burgonyákat - így én a tányéron hozom őket össze.

A tálaló tányéron halmozok egy adag burgonyát, majd érkeznem a megsült szalonna csíkok, majd a szaftos hús és a gyönyörű, zöld petrezselyem - és már lehet is fogyasztani. Az illat, a látvány és az íz meggyőző - a srácaink pedig élvezik ezt az összhangot. 

IMG 3042

IMG 3046

IMG 3048

IMG 3050

IMG 3052

IMG 3053

IMG 3058

IMG 3064

IMG 3074

IMG 3082

IMG 3084

IMG 3088

IMG 3094

IMG 3092

IMG 3099

IMG 3105

IMG 3110

süti beállítások módosítása