Göngyölt csirkemell, pácolt tarja, juhtúrós, snidlinges gomba - mindezek grillen elkészítve
2016. május 01. írta: Húsimádó

Göngyölt csirkemell, pácolt tarja, juhtúrós, snidlinges gomba - mindezek grillen elkészítve

IMG 5467

Mi az ember életében a család után a legfontosabb? Hát a barátok. Ha lassan húsz éve vagytok barátok, akkor pedig az ember nagyon szeretne is megfelelni nekik - vagyis ha meghívod Őket vacsorázni, akkor ki kell tenned magadért. Mivel a srácok és a csajok is tudják, hogy mi a hobbim, na meg a nejem is nagy szervező - így a tavalyi születésnapom egyik csúcspontja a gázos grillem átadása volt. Az elmúlt hónapokban azonban vagy az időjárás, vagy egyéb okok miatt nem jött össze a grill élesben történő bemutatása, amit a mostani hétvégére csak összehoztunk.

Bár egész héten hideg és esős volt az idő, már csak azért is kitartottunk a mellett, hogy a teraszunkon összehozzuk ezt a grill vacsorát, úgyhogy én már csütörtökön vettem 15 szelet gyönyörű tarját - amit este be is pácoltam, majd a hűtőbe tettem pihenni. A pác alapja egy vékony mustár réteg volt, melyre só és bors került, majd olajjal és sörrel öntöttem fel a két tálat. A sörös-olajos pác koncepciója az volt, hogy a grillezés után egy szaftos, de mégis omlós végeredmény legyen - ami azután tényleg így is történt.

IMG 5337

IMG 5352

IMG 5350

Tehát az egyik főfogás már a hűtőben pácolódik, de mi legyen egy másik, alternatív, frappáns fogás? Nos arra gondoltam, hogy kiklopfolt csirkemelleket fogok megtölteni minden földi jóval, majd a grillen klasszul készre sütöm őket. 

Szombaton reggel nekiestem a csirkemellek feldolgozásának, vagyis a dupla melleket kicsontoztam, majd a húsokat hosszában bemetszettem és folpack alatt kiklopfoltam mindet. Két nagyobb répát megpucoltam, majd hosszúkás hasábokra vágtam és enyhén sós vízben előfőztem őket. Gyönyörű és húsos kaliforniai paprikákat szintén felcsíkoztam, majd ugyanezt tettem a sajttal is. Megvan a három fő összetevő, amik nem csak az ízükkel, a színeikkel is hozzá fognak járulni a nagyszerű végeredményhez. És még nincs meg minden. A tervem szerint megmosom a spenótleveleket, majd a vastagabb szárakat kicsipkedem. Lassan már hozzá is kezdhetünk a húsok begöngyöléséhez.

Kiterítem a kiklopfolt húsokat, majd gazdagon sózom, borsozom a belsejüket. A húsokra spenótleveleket terítek - lehetőség szerint egy közel homogén felület jöjjön létre. A felcsíkozott paprikákat, sajtokat és répákat egymás mellé pakolgatom úgy, hogy ne legyenek túl sűrűn, de túl ritkásan sem. Ja azt nem mondtam, hogy a húsok olyan alufóliára kerülnek, amiket vékonyan átolajoztam. Szóval már csak fel kell tekerni a húsokat, ami azért egy kis kézügyességet azért megkíván. Igyekezzünk arra törekedni, hogy a görgetés során szorosan tartsuk a zöldségeket, majd mint egy szaloncukrot összetekerjük a fóliák végeit. Mindezt a műveletet megtesszük még jó párszor, jelen esetben 14 rudacska készül el.

Mivel ennyi kaját este nehéz egyszerre elkészíteni, így az alufóliás húsrudakat elősütöm, vagyis 120-130 C-os grillrácson, lezárt fedél mellett felpakolom az összeset - és kb 20 percig hagyom őket puhulni. Persze idő közben át is görgetem, mozgatom mindet, hogy egyenletes legyen az előkészület, majd letakarva hagyom kihűlni az összes húsrudat.

IMG 5398

IMG 5400

IMG 5394

IMG 5397

IMG 5396

IMG 5401

IMG 5404

IMG 5406

IMG 5408

A grillrácson készülő harmadik fő elem a snidlinges, juhtúróval töltött gombafejek voltak, amiket szintén előkészítettünk. A gombafejekről eltávolítottam a tönköket, majd megmostam mindet. Egy tálban villával megtörtem a juhtúrót, majd frissen vágott snidlinggel szórtam meg, illetve mascarponét is tettem a tálkába. A villával összedolgoztam a masszát, majd a gombafejekbe kenegettem az egészet. Ami még hiányzott, az a felkockázott füstölt sajtok belenyomkodása volt a juhtúróba - és már csak az öntetek, és a coleslaw elkészítése van hátra.

IMG 5418

IMG 5419

IMG 5424

IMG 5426

IMG 5427

IMG 5428

IMG 5431

Míg én a húsokkal és a gombákkal bütyköltem, addig Eszter és Tomi elkészíti a colessaw salátát, ami gyakorlatilag a könnyed vacsora körete lesz. Tamás elkészíti a bbq szószt barna cukorral és mindenféle jóval, majd egy másik nagyobb tálban egy fokhagymás joghurtot is összedob. 

Persze ha már vacsora, akkor a főételek előtt készül egy grill leves is, amit majd a következő posztban fogtok látni, illetve Esztikém két gyönyörű és finom sajttortával zárja a menüsort.

Öt órakor érkezik a siserehad, lecsúsznak az első pálinkák, poharakba kerülnek a Juhász tesók rozéi - én pedig a grill mellé állok - és indul a mandula. A csirkemelleket kicsomagolom az alufóliából, aminek köszönhetően klassz rudak jöttek létre. Felpakolom a rácsra a húsrudakat, érkeznek a tarja szeletek és a gombák is, de ilyenkor mindig arra törekszünk, hogy nem tömjük agyon a grillrácsot. A kellő légáramlás miatt legalább 30% szabad felületet hagyunk, mert a grill csak így adja le az igazi teljesítményét. 

Folyamatosan készülnek a grillen az ételek, mindenki ízlése szerint pakolgatja a salátát, a szószokat - és leghamarabb a gomba kezd el fogyni. Úgy gondoltam, hogy fejenként 2-3 gomba elég lesz - hát ezt benéztem. A tarjákat mindenkinek ízlése szerint sütöm médiumra vagy well done-ra, a húsrudakat pedig átlósan felvagdosom - így látszik, hogy nem csak az ízre, hanem a látványra is gyúrtam.

IMG 5406

IMG 5447

IMG 5445

IMG 5453

IMG 5444

IMG 5470

A végeredmény lenyűgöző. Az egyébként nem csendes kis csapatunk az evés ideje alatt csendben eszegeti a műveinket, majd újult erővel vetjük bele magunkat a világ megváltásába.

( Aki hiányolja képeken a kész gombákat, az nem a véletlen műve, hanem egyszerűen mire felocsúdtam, az összeset megették, úgyhogy erről lemaradtam. De kell ennél nagyobb dicséret ?) 

 

Sokan vannak velem a FB-on és az Instagramon is, de aki szeretne ott is követni, annak ajánlom az alábbi linkeket:

facebook_1.jpg

insatgram.jpg

süti beállítások módosítása