Marhagulyás bográcsban
2016. június 09. írta: Húsimádó

Marhagulyás bográcsban

IMG 7194

Bár a hétvégére záport és zivatart ígérnek az időjósok, én mégis arra sarkallok mindenkit, hogyha teheti, akkor menjen ki a szabadba, süssön, főzzön vagy grillezzen - mert ilyen klassz kajákat készíthet.

Azt hiszem, teljesen felesleges komoly recepttel fárasztanom a nagyérdeműt - szerintem minden magyar családnak megvan a maga szuper gulyás receptje, én inkább inspirációt szeretnék adni a szabadtűzi főzéshez. A lényeg, hogy egy szép darab marha combot felkockáztam, majd egy szalonnával ugyanezt tettem. A szalonnát a bográcsban kezdtem el pirítani, de azért sima sertészsírt is tettem az edénybe. 

Két nagy fej vöröshagymát megpucoltam, majd kint a szilvafa alatt felvágtam apró darabokra, amik azután mentek is a bográcsba. A hagymát hagytam dinsztelődni, majd jöttek a húskockák, amiket hagytam kifehéredni, kicsit lepirulni, majd levet ereszteni.

Következik az egyik legfontosabb összetevő, a jó magyar őrölt paprika. A húsokkal alaposan összedolgozom a gyönyörű piros szegedi paprikát, majd felöntöm a bográcsot valamennyi vízzel - de még nem a végleges vízmennyiséggel. Jöhet a só, a bors, kömény, a csípősebb paprika, kevés petrezselyem zöld - majd következik a hosszadalmas főzés, rotyogás, rozézás.

Míg a bográcsban puhul a marhacomb, addig megpucolom és felkockázom a fehér répát, a sárgarépát, a burgonyákat, fokhagymát, s minden mást, amit a gulyásba képzelek el.

A zöldségek közül először a fehérrépa kerül a lébe, majd a fokhagyma, a sárgarépa, amit közben fel is öntök vízzel. Közben kóstolgatás, esetleg fűszerezés, majd amikor már a répa kezd puhulni, akkor érkezik a burgonya. A végén még alaposan megszórjuk a levet apróra vágott petrezselyem zölddel, már nem kevergetjük, hogy ne törjön össze a burgonya.

Közben a szilvafa alatt megterítünk, jó mélytányérba kiszedjük a tartalmas, tűzforró gulyást - és kenyérrel ( vagy esetünkben zsemlével ) elfogyasztjuk. Csináljunk jó sok gulyást, mert másnap még finomabb.

Szóval irány a kert, irány egy tűzrakó hely - és tessék sütni, főzni és grillezni!

IMG 7165

IMG 7163

IMG 7167

IMG 7171

IMG 7172

IMG 7174

IMG 7177

IMG 7180

IMG 7182

IMG 7184

IMG 7187

IMG 7196

IMG 7193

IMG 7191

IMG 7200

IMG 7203

IMG 7206

IMG 7207

IMG 7209

IMG 7213

IMG 7222

IMG 7226

IMG 7227

IMG 7231

süti beállítások módosítása