Creol csirkemell csíkok és snidlinges, sajtos gombafejek grillrácson sütve
2016. június 17. írta: Húsimádó

Creol csirkemell csíkok és snidlinges, sajtos gombafejek grillrácson sütve

IMG 7303

Eszternek és Viktor fiamnak fontos tanulnivalója volt a múltkoriban, nekem pedig semmi kedvem nem volt az irodában egyedül robotolni - így én is otthon maradtam, lógtam egy kicsit a melóból. De ha már otthon vagyok, akkor valami ebédet is kellene készíteni, de olyat, ami nem teszi tönkre ezt a lazulós napomat. Kivonultam a teraszra, az idő az kiváló volt - én pedig ezt a finomságot találtam ki.

Vágódeszkára pakoltam a csirkemelleket, majd hosszabb, közepesen vastag csíkokat szeleteltem belőlük, amiket rögtön fel is szúrtam egy-egy pálcikára. Elővettem a csoda dobozomat, amiben tárolom a Fűszerész kicsi csomagjait, majd kivettem belőle a Creol fantázianevű keveréket, ami egy amerikai, de a déli államokbeli ízeket képvisel. A színe és illata alapján akár lehetne indiai fűszer is, de ez a hagyományos louisiana-i ízvilágot hozza el hozzánk. Főbb összetevői: koriander, curry, mustármag, kurkuma, fehérbors, római kömény és a petrezselyem.

Nos ezzel az ízbombával alaposan beszórtam a húsrudakat - miután egy kis fűszerolajjal megkentem mindet, majd szépen egymás mellé pakolgattam őket egy tányérba. 

IMG 7236

IMG 7241

IMG 7246

IMG 7249

Reszeltem egy jókora adag trappista sajtot, majd vágtam a teraszon zöldellő snidlingből egy félmaréknyit, ami apróra vágva a sajt mellé került. Hoztam a konyhából tejfölt, és egy olyan állagú masszát kevertem, ami könnyen kenhető, de nem túl híg állagú lett. Sóztam és finoman borsoztam a kencét - és most már a gombákkal kellett foglalkoznom.

A boltban nem túl nagy kalapú csiperkéket vettem, amiknek letörtem a tönkjét, majd a snidlinges masszát egy villával beletöltögettem a fejekbe. Szépen sorakoztak a félig kész gombafejek - vagyis már csak a grillezés hiányzott.

IMG 7253

IMG 7254

IMG 7255

IMG 7256

IMG 7259

IMG 7265

IMG 7262

A Landmann minden égőjét bekapcsoltam, de csak takarékon, majd felpakoltam a húsrudakat és a gombafejeket is. A tetőt lecsuktam, és vártam, hogy mindegyik szépen piruljon. Időnként persze megmozgattam mindet, de lassan már a tálalással is foglalkozni kellett. A tányérokra saláta leveleket tépkedtem, majd balzsamecettel finoman meg is locsolgattam mindegyiket - és ,ár jöhettek is a grillezett finomságok. A két vizsgára készülőm kivonult a teraszra, majd szépen, komótosan betermeltünk mindent. 

IMG 7276

IMG 7274

IMG 7280

IMG 7289

IMG 7287

IMG 7273

IMG 7303

IMG 7299

IMG 7291

Sokan vannak velem a FB-on és az Instagramon is, de aki szeretne ott is követni, annak ajánlom az alábbi linkeket:

facebook_1.jpg

insatgram.jpg

süti beállítások módosítása