Nagyszerű grillvacsora
2016. július 12. írta: Húsimádó

Nagyszerű grillvacsora

IMG 8103

A legjobb dolgok egyike, ha jó fej srácok, haverok és a gyerekek jönnek össze egy grillpartira, amin Te pedig bizonyíthatsz. Nekem most egy ilyen hétvége jött össze - sok melóval, de nagyon sok pozitív visszajelzéssel, élménnyel. Péntek estére egy grill tálat álmodtam meg, amit a fenti képen láthattok is.

Hogy mi van rajta? Héjában sült steak burgonyák, csevap, grillezett fokhagymák, saját töltésű, marhahúsból készült grillkolbászok, sült hagymák és fokhagymával grillezett paradicsom. Ehhez természetesen komolyabb előkészületek is kellenek, például készíteni és tölteni kell grillkolbászokat. Én a pécsi Böllérboltból rendeltem juhbelet, amit aztán darált marhahús, Alföldi paprika, fokhagymapor, só és kömény keverékével töltöttem meg. Persze egy próba sütés után le is fagyasztottam őket, majd a grill este napján kivettem a hűtőből. 

IMG 7705

IMG 7714

IMG 7717

IMG 7724

IMG 7739

IMG 7731

IMG 7745

IMG 7749

Ezt követően fokhagymákat és vöröshagymákat pucoltam, majd mindegyiket felhúzgáltam grill pálcákra, amik aztán majd a grillrácson klasszul megsülnek, megpirulnak.

IMG 8080

IMG 8077

A következő összetevő a csevap volt, amihez kétféle húst, marha és sertés húst daráltattam a hentesnél. Só, bors, kakukkfű, piros paprika és szódabikarbóna került a húsokra, amiket aztán alaposan össze is dolgoztam. Egy kevés hideg vizet is öntöttem rá, majd két órára a hűtőbe tettem a tálat. Késő délután aztán húsrudakat formáztunk belőlük, amiket a grillezésig letakarva hagytunk a hűtőben.

IMG 8062

Előkészületként még gyönyörű burgonyákat mostam meg, majd sós vízben hájastul előfőztem mindegyiket. Nem kell teljesen puhára főzni őket, elég csak azt megvárni, hogy a villával épp hogy meg tudjuk őket szúrni. Amikor kezdünk grillezni, akkor hosszirányban négyrét vágjuk mindet, majd mehetnek is a rácsra.

IMG 8088

IMG 8090

Amikor megérkeznek a vendégek, akkor még gyorsan félbevágom a paradicsomokat, majd a vágott felükkel elkezdem őket grillezni. Míg ez a művelet zajlik, addig olajon finoman előpirítok fokhagyma darabkákat, amik aztán majd mehetnek a paradicsomokra.

IMG 8083

IMG 8093

IMG 8095

IMG 8098

Lassan minden alapanyag felkerül a grillre, túl vagyunk az első pálinkákon, kibontunk néhány kézműves, német sört - én pedig pörgök a grill mellett, majd folyamatosan tálalok a népes vendégseregnek.

IMG 8099

IMG 8098

IMG 8100

IMG 8101

IMG 8102

A végeredmény azt hiszem magáért beszél, nem csak jól néz ki, de nagyon finom is ... :-)

IMG 8103

IMG 8106

IMG 8104

Köszönet a segítségért a Paprika és Böllérboltnak ( 7623 Pécs, Szabadság u. 54. és 7622 Pécs, Bajcsy-Zsilinszky utca 25. )

boller_logo_1.jpg

 

Sokan vannak velem a FB-on és az Instagramon is, de aki szeretne ott is követni, annak ajánlom az alábbi linkeket:

facebook_1.jpg

insatgram.jpg

süti beállítások módosítása