Grillezett, göngyölt csirkemellek bbq szósszal kenegetve
2016. augusztus 22. írta: Húsimádó

Grillezett, göngyölt csirkemellek bbq szósszal kenegetve

IMG 8991

Fotóban most kevésbé illusztrált grillvacsorát, illetve annak egy részét fogom most megmutatni. A helyzet az, hogy egy közepes méretű baráti társaságot láttunk vendégül Sarudon, ahol egy komplett grillvacsorát prezentáltunk - a fényképezésre viszont nagyon kevés időm maradt. 

A menüsor:

  • Grillezett paradicsom krémleves fokhagymával és bazsalikommal
  • Grillezett, göngyölt csirkemellek bbq szósszal kenegetve
  • Cevap grillrácson sütve
  • Steak burgonyák
  • Grillezett, sajttal és mascarponéval töltött gombafejek
  • Házi bbq szósz és tzatziki
  • Grillezett, karamellizált körte és ananász nyársak fagylalttal és reszelt csokoládéval

A levest az előző posztban már elolvashattátok ( ha nem, akkor uccu neki ), most pedig a göngyölt csirkemelleket mutatom meg - mert erről legalább készült fénykép. 

Nos még reggel nekikezdtem az előkészületeknek, ugyanis ezt a fogást azért találtam ki, mert klasszul elő lehet készülni vele, mire a vendégek megérkeznek, akkor már csak a végső grillezésre kell figyelni. Szóval kipakoltam a kertbe az asztalt, a klopfolót és minden más ügyességet, majd nekiálltam dolgozni.

IMG 8961

IMG 8962

IMG 8963

IMG 8965

IMG 8967

Egy dupla csirkemellből kiszedem a középső csontot - így egy mellből két darab töltött henger fog készülni. A két fél mellett hosszában késsel bevagdostam, majd kiterítettem és folpack alatt kiklopfoltam őket. A kilapított húsokat egyenként alufóliára tettem, majd sóztam, illetve spenótlevéllel és előfőzött répa és sajt hasábokkal pakoltam meg. Amint egymás mellé rendeztem őket, azután hosszanti irányba feltekertem a húst, majd a fóliával összefogattam kábé úgy, mint egy szaloncukrot. Nos ezt a műveletsort még jó sokszor megcsináltam, ugyanis 10 főnél több vendéget vártunk.

Amint előkészítettem a hengereket, nekiálltam a cevapnak, amihez a Fűszerész csevapcsicsi keverékét használtam. A steak burgonya gyakorlatilag héjában előfőzött burgonyákat jelent, amiket majd a grillrácson fejezek be. 

IMG 8975

IMG 8977

Barna cukorból, fokhagyma granulátumból, fűszerekből, worcesterből és természetesen paradicsom sűrítményből főztem egy klassz bbq szószt, amihez természetesen még folyékony füstöt is adtam. 

IMG 8968

IMG 8969

Eszter összedobott egy nagyon klassz, görög recept szerinti tzatzikit, majd ezek mentek is a hűtőbe.

A gombafejekből kitörtük a tönköket és alaposan besóztuk mindet. Mascarponéval megkentük a belsejüket, majd néhány sajtkockát tettünk beléjük.

A húshengereket a grillen elősütöttem, de csak annyira, hogy a formájuk meglegyen, majd ki is csomagoltam mindet. Ezek is mehettek a hűtőbe, nagyjából várhattuk a vendégeket.

IMG 8971

IMG 8974

Amikor megjöttek a srácok és a lányok, akkor nekiugrottam a menüsornak - így fotózni is alig tudtam. A lényeg az, hogy sorba jöttek a fogások, és nagyon pozitív visszajelzéseket kaptam.

A leves és a főétel után olyan szinten elpilledt mindenki, hogy a desszertet hanyagoltam - mire szinte éjfél felé a tömeg csak kiprovokálta az elkészítését. Szóval 1/2 12-kor ismét beizzítottam a grillt, a lányok segítettek elkészíteni a körte és ananász nyársakat - és amikor a grillrácson már szépen elkezdtek pirulni, akkor barna cukorral is megszórtam mindet. Már csak a fagyi és a reszelt étcsoki kellett a tálaláshoz - és már élvezhettük is a nyári estét.

IMG 8990

IMG 8991

Sokan vannak velem a FB-on és az Instagramon is, de aki szeretne ott is követni, annak ajánlom az alábbi linkeket:

facebook_1.jpg

insatgram.jpg

süti beállítások módosítása