Kolbászos zöldségleves
2016. november 01. írta: Húsimádó

Kolbászos zöldségleves

IMG 1316

Az ősz beköszöntével egyre inkább előtérbe kerülnek a tartalmas, forró levesek - melyre most egy nagyon jó példát hozok. Tök egyszerű elkészíteni, sok mindent fel lehet használni a hűtőből - vagyis végszükség esetén is egy jó kis ebédet varázsolhatunk a családnak.

Hozzávalók:

  • 1/2 szál kolbász
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 nagyobb szál gyökér zöldség
  • 1/2 fej karalábé
  • 1/2 fej zeller
  • 1/2 csomó petrezselyem
  • 2 rózsányi karfiol
  • 4-5 fej csiperke gomba
  • 1 db burgonya
  • 4 szál répa
  • só, bors, chili, őrölt kömény
  • liszt, tejföl, piros paprika

Az apróra vágott vöröshagymát egy lábasban megdinszteltem, majd a felkarikázott kolbászok felét a hagyma mellé dobtam. Fedő alatt hagytam hogy a kolbász egy kicsit együtt dolgozzon a hagymával, majd felöntöttem az alapomat vízzel.

IMG 1292

IMG 1294

IMG 1297

Jöttek a fehér zöldségek, amik majd az alapízt megadják: a gyökér zöldség, a karalábé és a zeller. Ezeket nagyjából azonos méretűre daraboltam, majd mentek is a lébe. Érkezett a só, egy csomó bors és kömény, na meg a petrezselyem zöldjének a fele, jó apróra vágva. Fedő alatt főztem a levest, közben folytattam a többi összetevő aprítását.

IMG 1298

IMG 1299

IMG 1300

IMG 1295

Érkezett a feldarabolt karfiol és a gomba is, majd sorrendben a répák, a végén pedig a krumplik. A vége felé még bedobáltam a kolbászok másik felét illetve a petrezselyem zöld maradékát is a levesbe - azután már csak finomítás, a fűszerezés simítása várt rám.

IMG 1302

IMG 1303

IMG 1304

IMG 1305

IMG 1306

Amikor már minden megpuhult és az ízek is összeálltak, akkor még készítettem egy vékony, paprikás, tejfölös habarást, ami feltette a levesre a koronát.  

IMG 1321

IMG 1319

IMG 1316

Sokan vannak velem a FB-on és az Instagramon is, de aki szeretne ott is követni, annak ajánlom az alábbi linkeket:facebook_1.jpg

insatgram.jpg

süti beállítások módosítása