Tenger gyümölcsei rizottó
2017. február 13. írta: Húsimádó

Tenger gyümölcsei rizottó

IMG 2718

Ha van fél órád és éhes is vagy, akkor arra tökéletes lehet egy rizottó elkészítése. Nem kell nagy előkészület, de a serpenyő mellett azért ott kell majd állni - ez tény.

Kezdjük azzal, hogy egy nagyobb serpenyőben vajat olvasztunk, majd a kimondottan rizottó rizst elkezdjük pirítani - folyamatos kevergetés mellett. Egy másik serpenyőben a tenger gyümölcsei felét szintén elkezdjük vajon hőkezelni, vagyis párhuzamosan tevékenykedünk. A kagylókat, rákocskákat citrommal locsolgathatjuk, a rizsbe pedig belekeverünk apróra vágott vöröshagymát. 

IMG 2679

IMG 2684

IMG 2682

IMG 2686

IMG 2688

IMG 2689

A rizottó készítésésnek az egyik fontos mozzanata, hogy fehérborral indítjuk a párolást - én most formabontóan rozéval dolgoztam. Tehát öntöttem egy kevés bort a rizs alá, majd átforgattam a szemeket. Ezt követően már a felöntéseket alaplével végeztem, de mindig arra törekedtem, hogy ne legyen túl sok folyadék a rizsszemek alatt, de ne is piruljanak le. Tehát kavargatom, locsolgatom, majd jöhetnek a tengeri herkenytűk. Most a rákok másik fele jön a rizottóra, a másik serpenyőben még mindig rotyognak a többiek. Tehát belekeverem a rákokat, jöhet a bazsalikom és az oregánó, só és bors - majd ismét kavargatás.

IMG 2692

IMG 2691

IMG 2698

IMG 2702

Azért, hogy nagyon különleges és intenzív legyen az ízvilág, nos ezért aszalt paradicsomokat is csíkozok a rizottó mellé, majd a végén jöhetnek a lepirított tenger gyümölcsei is. 

IMG 2703

IMG 2704

IMG 2707

Bruttó 28 perc, és már tálalhatunk is. Könnyed, de nagyon finom vacsora, különleges ízvilággal.

IMG 2719

IMG 2715

IMG 2710

Sokan vannak velem a FB-on és az Instagramon is, de aki szeretne ott is követni, annak ajánlom az alábbi linkeket:
facebook_1.jpg
insatgram.jpg

süti beállítások módosítása