Sült süllőfilék hollandi mártással
2018. január 28. írta: Húsimádó

Sült süllőfilék hollandi mártással

IMG 3205

IMG 3210

A fagyasztónkban még volt 5 db gyönyörű süllőfilé, amihez nagyon-nagyon illik a hollandi mártás. Ennek azonban az elkészítése elvileg egyszerű, gyakorlatilag viszont kell hozzá egy kis gyakorlat. Nekem még annyira nem megy ez a projekt, úgyhogy a nagy Mester, a napokban elhunyt Paul Bocuse (RIP) könyvéhez nyúltam, ami segített leküzdeni ezt az akadályt.

Hozzávalók a mártáshoz:

  • 2 db tojás sárgája
  • 125 g vaj
  • 1 ek víz
  • 1 ek fehérbor ecet
  • só, bors
  • 1/4 citrom leve

Felolvasztjuk a vajat, egy másik lábasban pedig az ecet és víz kombóját kicsit beredukáljuk. A vizes, ecetes edénybe beletesszük a két tojás sárgáját, majd gőz fölött habosra verjük. ( Leírni egyszerű, megcsinálni már kicsit nehezebb. ) 

IMG 3166

IMG 3167

IMG 3170IMG 3175

IMG 3169

IMG 3177

IMG 3179

Amint a tojás szép habos, akkor a tálat levesszük a gőzről, majd a vajat belecsöpögtetve folyamatosan verjük, habosítjuk. ( Szintén nem egyszerű művelet, úgyhogy én a végén már a géppel dolgoztattam össze - ami aztán szép és selymes végeredményt adott.) Só, bors és citrom kell még a mártásba, majd a halak felé fordulhatunk.

A süllőket egy rácson hagytam felolvadni, így szépen lecsöpögtek, nem estek szét. Szárazra töröltem őket, sóztam és borsoztam mindkét oldalukat, majd egy serpenyőben vajon készre sütöttem mindet. Először a bőrös oldaluk készült el, majd jöhetett a másik oldal is.

IMG 3173

IMG 3190

IMG 3186

IMG 3187

IMG 3192

IMG 3193

IMG 3202

Közben Eszti feldobott egy rizs köretet, ami pár perc alatt el is készült - vagyis már lehetett is tálalni.

IMG 3205

IMG 3210

 

 

Iratkozz fel, hogy mindig értesülhess a legfrissebb videókról:

youtube.jpg

süti beállítások módosítása