Bőrén sült süllőfilék, blansírozott, grillezett zöldségek hollandi mártással és hagymalekvárral
2017. május 25. írta: Húsimádó

Bőrén sült süllőfilék, blansírozott, grillezett zöldségek hollandi mártással és hagymalekvárral

IMG 4689

IMG 4694

Tegnap volt a nejem névnapja, amire két alternatívát dobtam fel Neki: vagy elmegyünk vacsorázni valamelyik klassz egri étterembe, vagy rám bízza magát, én pedig valami különleges vacsorával fogadom. Ő ez utóbbira szavazott, én pedig igyekeztem kitenni magamért.

Még reggel Esztert bevittem az irodába, majd leléptem, s titkon elkészítettem egy jókora adag hagymalekvárt. Amint látjátok a fotókon, rengeteg vöröshagymát tisztítottam meg, majd vékonyan fel is szeleteltem mindet. Egy nagyobb, mélyebb serpenyőben megfonnyasztottam, majd előpirítottam a hagymákat, majd barna cukorral összekaramellizáltam ezt az egyveleget. Amikor már úgy éreztem, hogy a cukor már tényleg karamell szerű, akkor jött a balzsamecet, a worchester szósz, vörösbor, amikkel szépen összeforraltam az egészet. Só, őrölt bors, mozsárban tört rózsabors és szárított bazsalikom ment bele ízesítésként - és még hagytam tovább rotyogni a hagymalekvárt. Amint elkészült a mű, hagytam kihűlni, majd mentem a robotba.

IMG 4642

IMG 4643

IMG 4645

IMG 4650

IMG 4648

Délután megint lógtam egy kicsit a munkából, vagyis inkább hazahúztam, hogy a grillezéshez is előkészüljek. Blansírozott zöldségeket terveztem, amihez először alaposan megmostam, megdörzsölgettem a répákat, majd hosszában fel is vágtam mindet. Forró vízben pár percig forráztam őket, majd jéghideg vízben sokkoltam a zöldséget, amiket ezután már csak éppen egy kicsit kell majd grillezni. 

Ha már itthon voltam, elkészítettem a hollandi mártást is - amit eddig egyedül még nem is csináltam. Tehát gőz fölött négy tojás sárgájából elindítottam a folyamatot, szépen kevertem-kavartam, majd jöhetett az olvasztott vaj, a citrom - a végeredményt pedig egy kiöntőbe tettem, ami ment is a hűtőbe. 

Leszaladtam Eszterért ( na meg virágért is ), majd a megterített teraszon szisszentettük a pezsgőt, én pedig gyorsan grillezni kezdtem. 

A felkarikázott és besózott cukkiniket a forró grillrácsra pakoltam, mentek melléjük a félbevágott répák, az öntött vaslapon pedig oliván és vajon elkezdtem sütni a süllőfiléket. Ahogy a címben is írtam, a halakat a bőrükön sütöttem, közben sóztam, borsoztam és finoman citromoztam a felületüket. Pár perc kellett csak a húsoknak, a zöldségek is gyorsan elkészültek, úgyhogy már csak tálalni kellett.

Azt hiszem, a képek magukért beszélnek...

IMG 4662

IMG 4664

IMG 4661

IMG 4667

IMG 4671

IMG 4687

IMG 4692

IMG 4694

IMG 4689

 

Sokan vannak velem a FB-on és az Instagramon is, de aki szeretne ott is követni, annak ajánlom az alábbi linkeket:

facebook_1.jpg

insatgram.jpg

 

süti beállítások módosítása