1552 segítség
2020. április 17. írta: Húsimádó

1552 segítség

- avagy az év egyik napja, amikor az ország egyik legjobb chef-je és étterme elkészíti az egyik ételemet...

1552.jpg

Egerben az Egri Borműhely tagjai és az alakuló Eger Lions Club összefogott, hogy az erejükön felül teljesítő mentős és kórházi dolgozók számára megkönnyítsék a vírussal való küzdelembe való részvételt.

A borászok 1552 palack bort ajánlanak fel, melyek eladásával gyűjtik az adományokat. Az intézményekkel naponta előre egyeztetve a pontos igényeket, egri vendéglátóhelyek bevonásával, a koronavírus megszűntéig minden nap ebéddel segítik a gyógyító munkát! Az adományok 100%-a étkeztetésre kerül felhasználásra, folyamatosan nyomon követhetően az alábbi oldalon: 

https://1552segitseg.hu/

És hogy mi közöm nekem ehhez? Nos amikor elindult ez a projekt, akkor én rögtön melléjük álltam, támogattam az elképzeléseiket anyagilag is - majd figyeltem a fejleményeket és örültem, hogy napról-napra egyre szebben alakultak a számok.

Most pedig egy új fordulópontra érkezett az adomány gyűjtés - részese lettem én is a projektnek. Sajnos főzni nem főzhetek az egészségügyi dolgozóknak - mert azért vírus járvány van, de egy kicsit én is részt vehetek benne. Az ország egyik legjobb chef-je - Macsinka János - és az egyik legjobb vidéki étterem - a Macok - a pénteki napon az én egyik receptemet főzi le az 1552 Segítség keretien belül a Kórház és a Mentőszolgálat dolgozóinak - ami számomra egy olyan szintű megtiszteltetés, amit sem elmondani, sem leírni nem tudok. 

Szóval büszke vagyok egy kicsit magamra is, de legfőképpen az egriekre, az egri borászokra és vendéglátósokra illetve azokra a fiatal srácokra, akik időt és energiát nem kímélve összefogják ezt a nagyszerű ötletet és kezdeményezést, és segítik azokat, akik vigyáznak ránk, akik ott lesznek majd velünk, ha bajban leszünk. 

Engedjétek meg, hogy egy személyes élményemmel támasszam alá a fenti sorokat.

Ádám fiunk középsúlyos értelmi sérült, autisztikus fiatal emberke, aki tavalyelőtt félrenyelt egy darabka husit, ami az Ő esetében odáig fajult, hogy mentőt kellett hívni, majd sajnos kórházba is kellett szállítani. A mentőautóban olyan lélegeztető gép volt kihelyezve, amit még a baráti és karitatív társainkkal mi gyűjtöttünk össze az egri polgárokkal - ez volt a Round Table egyik maci akciójának a projektje. Míg Ádám küzdött azért, hogy levegőt tudjon venni, addig egy olyan macit kapott a mentősöktől, amit még szintén mi illetve az egri polgárok adományoztak a mentőautókba, pont azért, ha egy beteg gyermek utazik a kórházba, addig is elvonjuk a figyelmét a traumától. Majd Ádám arra az intenzív osztályra került, oda, ahova az évek hosszú során már nem én és a barátaim, hanem a középső gyermekem és barátai juttattak különböző életmentő berendezéseket - mindezt a Round Table szervezet nevében. Most pedig itt egy másik karitatív csapat, a Lions Club - akik szintén a segítést, az önzetlenséget tűzték a zászlajukra. Segítsünk Nekik, segítsünk magunkon - mert soha sem tudhatjátok, hogy mikor szembesültök Ti is azzal, hogy jó helyre adni nagyon jó cselekedet.

Tehát ugorjatok fel az 1552 Segítség oldalra, adakozzatok - majd ezért a gesztusért még minőségi borokat is kaphattok a pandémia lezárása után - ezzel  pedig Ti is részesei lehettek ennek a nagyszerű közösségnek, amit úgy hívunk - Eger.

https://1552segitseg.hu/

https://www.facebook.com/1552segitseg/

 

 

macsinka.jpg

Forrás: https://www.facebook.com/MacokBisztro/

macok.jpg

Forrás: https://www.facebook.com/MacokBisztro/

1552_segitseg.jpg

Forrás: https://www.facebook.com/1552segitseg/

 

 

... és a recept, az étel, ami majd elkészül:

Szuvidált (sous vide) cigánypecsenye héjában sült burgonyákkal

 

IMG 2914

 

   

süti beállítások módosítása