Keleties ízesítésű, gombás, zöldséges leves - avagy egy ízletes szombati karantén ebéd
2020. március 30. írta: Húsimádó

Keleties ízesítésű, gombás, zöldséges leves - avagy egy ízletes szombati karantén ebéd

#maradjotthon #maradjszépenotthon

Image00035

Image00045

Igen, karantén ebéd, ugyanis Eszterem kérte, hogy főzzek szombaton ebédet - "de legyen leveske is", mondta életem párja. Kinyitottam a hűtőt, volt ott karfiol, egy csomó zöldség meg sok minden más is, de a volt barátnőm a fagyasztóból hozott egy zacsi fagyasztott, chilis, fokhagymás wok zöldséget is - majd egyedül hagyott a gondolataimmal. Mivel a múltkor vettem zellerszárat is, sőt maradt még korianderem is, így arra az elhatározásra jutottam, hogy egy keleties levest fogok összedobni. Hát ez lett belőle... :-D

Image00002

Hozzávalók:

  • 35 dkg wok zöldségkeverék
  • 8 fej csiperke gomba
  • 2 db szárzeller
  • 3 tojás
  • 1/2 marék friss koriander
  • 6 gerezd fokhagyma
  • 1-2 ek római kömény
  • 1 ek hal szósz
  • 2 ek szója szósz
  • 1/2 l alaplé
  • só, bors és Gabko chili ízlés szerint

Elsőként a fagyasztott zöldségekkel foglalkoztam. Nem tököltem a kiolvasztással. hanem egy serpenyőbe egy kevéske olajat öntöttem, majd nagy lángon alápirítottam - hasonlóan mintha wok-kal dolgoznék. Néhány perc alatt a zöldség ki is olvadt, sőt klasszul le is pirult - ami az én célom is volt.

Második lépésként a fokhagymákat megpucoltam, majd a kés lapjával szét is lapítottam. Egy kevés olajon a lábasban a fokhagymákat lepirítottam, majd jöhettek a felszeletelt csiperke gombák is a fokhagyma mellé. A gombákat is ügyesen lepirítottam, ez azért fontos, mert sokkal intenzívebb így az ízvilág a végén. A gombás, fokhagymás alapba mehetett a feldarabolt szárzeller és a római kömény is, ami a pirulása során olyan illatot adott a konyhának, amitől már el is indult a nyálelválasztásom.

Míg így előkészítettem a levesem alapját, addig feltettem három tojást főzni egy kisebb lábaskába - ebből lesz majd a levesbetétünk.

A lábasba most már jöhetett az előpirított zöldség keverék, az alaplé, a koriander, majd a hal- és szójaszósszal állítottam be a leves savasságát. Só, bors és egy csepp chili adta meg a végleges ízvilágot, most már csak össze kellett főzni az ízeket.

Image00008

Image00006

Image00011

Image00015

Image00018

Image00019

Image00016

Image00020

Image00022

Image00027

Image00028

Image00026

Image00032

Image00031

Image00029

A végén a keményre főzött tojásokat hosszában felvagdostam, majd már tálaltam is. Mivel Eszterem és jómagam is nagyon szeretjük a friss koriandert, így mi még ezzel is megszórtuk a karantén levesünket - aztán mentünk a teraszra, és élveztük a tavaszi napsütést.

Image00035

Image00046

Image00040

 

süti beállítások módosítása