Egész csirke kicsontozása
2014. március 29. írta: Húsimádó

Egész csirke kicsontozása

Egész csirke kicsontozása

026

Sokszor olvasgatom a bloggerek, a "kollégák" posztjait, kapom innen-onnan a kommenteket - és ezekből mindig merítek újabb ötleteket, sokat tanulok belőlük, vagy csenek el belőlük ezt-azt. Egy ilyen keresgélés kapcsán jutottam el A fickó fakanállal blog-hoz, ahonnan átjutottam egy videóhoz, melyből megismertem, miként lehet full kicsontozni egy egész csirkét. Tetszett, kipróbáltam és eztán használni is fogom. Szóval köszi Neked: Fickó :-)

Néhány fotóval megmutatom, én hogyan jutottam el a végeredményhez, de azért majd érdemes megnézni az eredeti videót, mert azért autentikusabb.

1. Az egész csirke megtisztítása, "szőrtelenítése", zsírzó eltávolítása.

026

0382. A "V" csont kiszedése, a szárnyak levágása, kicsontozása.

035

028

032

3. A gerinc mentén végigvágás, a mellcsont, a bordák és vázrendszer kiszedése

043

044

045

046

047

048

4. A combcsontok "kiszerelése"

051

054

062

064

5. A maradék szárnycsonkok kiszedése

050

6. Amint csontmentes az áldozat, a hátára fordítjuk, egy-két bemetszéssel finomítunk a felületen, a két, kézzel kiszedett mell szűz húst beillesztjük a comb és mell húsok közé - így szinte mindenhol homogén a húsfelület.

Most pedig jön az, hogy mivel töltjük meg a csirkénket, de ez legyen egy következő poszt...

Még egyszer köszönet az ötletért a A fickó fakanállal-nak, most pedig jöhet a profi videó:

És itt pedig a folytatás, a csirke megtöltése, kisütése: Csont nélküli töltött csirke ( medvehagymás, gombás, kápia paprikás töltelékkel )

süti beállítások módosítása