Töltött, sült zsömlék juhtúróval és rukkolával - avagy így lepd meg a családod vasárnap reggel
2015. március 03. írta: Húsimádó

Töltött, sült zsömlék juhtúróval és rukkolával - avagy így lepd meg a családod vasárnap reggel

Töltött, sült zsömlék juhtúróval és rukkolával - avagy így lepd meg a családod vasárnap reggel

263

Népes, elsősorban ifjú-felnőtt rokoni csapat volt a hétvégén nálunk - akiket így együtt sem ruházni, sem etetni nem tudnék hosszú távon, de most mégis ki szerettem volna tenni magamért. Így reggel korábban keltem, majd beizzítottam a sütőt...

Ez a kaja egy nyári ötletem újraértelmezése - amikor az jutott eszembe, hogy zsömlék belsejét kicsipegetem, majd megtöltöm elősütött, darált hússal, és az egészet sütőbe pakolom.

Most az alap művelet ott kezdődött, hogy vöröshagymát dinszteltem, majd sűrített paradicsom ment bele - illetve jöhetett a darált sertéshús is. Érkezik egy kevés fokhagyma, sok darált bazsalikom - és az egészet összedolgozom.

A zsemléket megskalpolom, majd a belsejüket kicsipkedem, és amikor végeztem minddel, akkor belekanalazom a gőzölgő darált húsos masszát. Mindegyik tetejére pakolgatok juhtúrót, majd bőséges adag reszelt sajt következik. Sütőbe mehet az egész - közben pedig már ébredezik is a népes had.

Mire a kávék elkészülnek, addigra a sajtok aranybarnák lesznek - már csak a rukkola hiányzik, és mindenki nekiáll falatozni. Isteni a ropogós, átsült zsömle, a bazsalikomos darált hús olvad a szánkban - a juhtúró fanyarsága és a rukkola pedig izgalmasabbá teszi az élményt. Ki kézzel, ki késsel-villával küzd meg az elemekkel - de az biztos, hogy baromi jól indul így a nap.

230

231

233

235

237

239

241

243

244

247

250

254

255

258

260

263

süti beállítások módosítása