Darált húsos rakott krumpli - kicsit másképp
2013. április 28. írta: Húsimádó

Darált húsos rakott krumpli - kicsit másképp

Darált húsos rakott krumpli - kicsit másképp

daralt husi.JPG
Azt hiszem, a sima rakott krumpli - vagy sznob olvasóim számára burgonya - elkészítése sokak számára ismert, vagyis főtt krumpli, héja lehámoz, majd felvág, stb, stb. Elég pöcsölős dolog, forró a krumpli, amikor kivesszük a zubogó vízből, úgyhogy valahol a neten láttam egy-két fotót arról hogy lehet ezt másképp is. Íme a próba recept, és a tanulság.


Kb 1-1,5 kg krumplit meghámoztam, közben Tomi előkészítette a vöröshagymát és fokhagymát. ( A vöröshagyma vékony "félkarika", a fokhagyma apró darabokra vágva ). Én felszeleteltem a krumplit normál karikákra, majd a kerámia tál aljára egy réteget rakosgattam, annyival megspékelve, hogy vékony sarudi szalonna csíkok is kerültek a krumpli alá. A krumpli tetejére egy réteg darált sertés hús került, amit sóztam, fűszereztem ( bazsalikom, rozmaring, kevés "ízvarázs" - bár tudom ez az utolsó kinyomja biztosítékot néhány profi szemében, de hát én csak amatőr vagyok ... )

Szóval kész az első réteg, majd jön rá még kettő ugyanígy. A teteje, a lezárás pedig szintén krumpli. Most már csak az öntet jön, amit Tomi segédem csinált meg, abból, amit találtunk otthon. Tehát főzőtejszín, tejföl, tej és a fokhagyma összekeverve és ráöntve a cuccra. Sütő, 180-200 °C, és várakozás.

Amit én elszúrtam, az az, hogy nem tettem rá alufóliát, így vagy 2 óra kellett, mire átpuhult a cucc - ha lett volna rajta, akkor szerintem ez egy óra alatt kész lett volna. Na majd máskor.

Szóval szerintem és a csapat szerint is finom volt így, bár Tomi ( a fő kritikusom ) szerint a hús egy kicsit jobban összeállt, olyan kis lepényke szerűek lettek - ez már egyéni ízlés kérdése szerintem.

daralt husi 2.JPG

Hozzávalók:

1,5 kg krumpli

1 kg darált sertés hús

3-4 fej hagyma

4-5 gerezd fokhagyma

tejszín, tej, tejföl

és só, fűszerek

süti beállítások módosítása