1 éves lett a Húsimádó blog
2014. április 27. írta: Húsimádó

1 éves lett a Húsimádó blog

1 éves lett a Húsimádó blog

1 éves a blog iii.jpg

Pontosan 1 éve ültem le a laptopom mellé, hogy kipróbáljam, milyen is egy blogot elindítani, hogy néz ki belülről egy ilyen rendszer. Egy-egy posztot írtam, volt hogy még fotó sem készült - tényleg csak próbálgattam a dolgot. Nagyjából egy hónap múlva az egyik receptem kikerült az index2-re, és valami megváltozott....

Szóval valami megváltozott. Rájöttem - amit korábban is sejtettem - hogy a vonal másik végén is ülnek emberek, és igenis elolvasnak sok-sok mindent, többek között azt is amit én írtam, írok. Kettős érzés töltött el: egyrészről nagyon jól esett, nagyon büszke voltam magamra, mert hát másokat is érdekel, hogy mit sütök-főzök, fotózok; másik részről rájöttem, hogy ez egyfajta felelősség, mert ha valamit nem jól csinálok, akkor azt rögtön meg is kapom kritikaként, tanácsként, vagy csak úgy - mert ilyen is van.

Úgyhogy fel kellett kötni a gatyát - ami engem mindig is nagyon motivált, és motivál most is. Szóval elvesztettem a blogger szüzességem, az életem egy részévé vált a nyilvános főzicskézés - a családom pedig végig mellettem áll, segít, kritizál, javasol - szóval szerves részei a végeredménynek.

Sok érdekes "arccal" találkoztam a posztjaim kapcsán - de sajnos csak virtuálisan. Ők azok a bloggerek, akik rendszeresen olvasnak, rögtön reagálnak a leírtakra, akár pozitív, akár kritikai éllel - de mindig a jobbítás szándékával. Persze ez a dolog kétoldalú, én is rendszeres olvasójuk lettem, próbál az ember segíteni, támogatni vagy csak jelezni, hogy a másik milyen szépet főzött. Nagyon köszönöm a "kollégák" segítségét, és kérem, hogy a későbbiekben se rejtsék véka alá a gondolataikat - mert őszintén sokat segítettek nekem.

Nagyon pozitív, néha már-már zavarba ejtő az, hogy az utcán, a boltban vagy a neten keresztül komoly háziasszonyoktól kapok dicsérő szavakat - el-el mondják, hogy rendszeresen olvassák a soraimat, ötletet merítenek és el is készítik azokat az ételeket, amikkel én is kísérleteztem. Szerintem ez nagyon király dolog - bár ahogy már az előbb írtam is, kicsit nehezen kezelem a dolgot - mert zavarba ejtő tud lenni...

Mivel a szakmám révén (értékbecslőként dolgozom) a számok és az objektív tényezők embere vagyok, ezért ide is hozok egy kis statisztikát arról, hogy mi történt velem - blog szinten - az egy évben:

Írtam 222 posztot, melyből 26 borokkal foglakozott - természetesen csupán laikus, de borszerető emberként próbáltam megmutatni, hogy milyen finomságok mentek át a kezemen. Posztoltam 3 desszertet - azért ilyen keveset, mert ez nem igazán az én világom, nem tűröm a kötöttségeket - márpedig ez a szféra ilyen. Na meg itt van a feleségem, aki ebben a műfajban verhetetlen - úgyhogy Ő ellátja a családot nyalánkságokkal. Elkészítettem 92 húsételt, ami szám így elolvasva nekem nagyon meglepő, de hát ezek szerint ennyi húsételt tudok készíteni... :-) Hogy ne legyek ennyire fanatikus húsimádó, hát készítettem húsmentes finomságokat is, jelesül 12 ilyen étel került kiposztolásra. Jön a másik kedvencem: a levesek. Érdekes, hogy ifjabb koromban nem voltam egy nagy leveses, most már hogy érettebb lettem ( 49 ), egyre fontosabb nekem egy finom, jó leves. A 27 elkészített leves azt hiszem ezt bizonyítja, tehát levesre fel. Egyszer-egyszer még reggel is hajlandó voltam fényképezni az elkészített finomságot, ez 8 alkalommal történt meg - ez a kis szám a jövőben sem fog jelentősen változni, mert reggel azért az ágyikó vissza tud ám húzni... Mivel belejöttem az írásba, ezért néha úgy éreztem, hogy egy-egy rendezvényről, helyszínről is érdemes írni: így sör-, bor- és zenei fesztiválokról "tudósítottam" a magam módján, illetve kirándulások kapcsán is írtam az elfogyasztott finomságokról. A végén, de nem utolsó sorban jegyzeteltem 19 fajta sörről, melyek megint szívem csücskei. A nemes és finom borok mellett nagyon szeretem a jófajta, lehetőleg kézműves söröket, és látom hogy a világ - hál istennek - ebben az irányba megy. Tehát ennyit írtam az egy év alatt. 

Az elmúlt egy év alatt járt nálam kb 125.000 egyéni olvasó, akik összesen 319.000 oldalletöltést generáltak... Ezt a két hatalmas számot a mai napig nem fogom fel, de majd csak megszokom - és nagyon örülök mindkettőnek. Volt olyan nap, amikor egy nap alatt 9.600 oldalletöltés történt, de mostanában is napi 400-500 letöltés alá nem megy a statisztikám, de nem ritka a 2-3 vagy 4.000-es szám sem. Persze ez nagyban köszönhető az Index-nek és az Index2-nek, mert ha Ők kidobják a posztomat vagy jobb esetben posztjaimat - na akkor megugrik a számláló.

Még egy statisztika és tényleg befejezem. TOP 10:

top10.jpg

Szóval ennyi szubjektív és objektív visszatekintést engedjetek meg nekem.

Köszönettel Neked kedves olvasó, blogger, kösz, hogy itt vagy, kösz hogy olvastál:

Húsimádó (Eger)Én.jpg

süti beállítások módosítása