Burgonyakrémleves bacon és burgonya chipsekkel
2014. szeptember 29. írta: Húsimádó

Burgonyakrémleves bacon és burgonya chipsekkel

Burgonyakrémleves bacon és burgonya chipsekkel

177

Folytatva a szombati ünnepi ebéd menüsorát, következzék a leves. Szerettem volna egy tartalmas, de mégis selymes ételt készíteni, amely nem csak ízében, hanem látványában is követi az előételt.

Vajon feltettem két fej apróra vágott hagymát dinsztelődni, majd egy kevés, kb egy kanálnyi liszttel sűrítettem be. Felöntöttem húsleves levével, majd felkockázott burgonyák kerültek a lábasba - és elkezdtem főzni a levest. Fűszerezés: só, bors és petrezselyem került a folyadékba, meg két darab babérlevél - amit persze majd ki is fogok venni. Folyamatos kóstolgatás után, amikor már a krumplik kezdtek szétesni, akkor jött a botmixer - és már ki is alakult a levesünk végleges állaga - nem túl sűrű, de nem is híg állapotúnak kell lennie. További sűrítést nem igényel, legalábbis nekem ilyen lett.

Elkészítjük a levesbetéteket. Mivel én is nézem a Konyhafőnök című műsort, láttam, hogy a séf úr két sütőpapír között készíti el a burgonya chipset, így ezt én is kipróbáltam. Tehát egy pizzasütő lapra ráraktam a papírt, meglocsoltam olivával, jött rá a papír vékony burgonya ( majd ugyanígy a bacon ) - majd szintén sütőpapír, és végül megint egy pizza sütő lap. Irány a sütő, majd ugyanez a művelet a baconnel.

A chipsek végül nagyon finomak, és ropogósak lettek, csak az a baj, hogy mivel sütés közben nem látjuk őket, így gyakrabban kell alá-alá nézegetni a papíroknak - de később majd ebben is rutint szerzek.

Tálaláskor a chipseket beleteszem a levesbe, meglocsolom egy-két csepp olivával a levest, majd egy petrezselymes-olaj öntettel szintén feldobom a látványt.

Másnap még maradt a levesből, és hogy ne legyen unalmas, most vékony kolbász karikákat pirítottunk meg serpenyőben - hát az sem volt semmi. Erről fotó nem készült, de higgyétek el, nagyon finom volt.

040

041

046

048

051

058

049

052

053

068

075

090

085

119

173

178

179

süti beállítások módosítása