Répával, gombával és darált hússal töltött leveles tészta
2015. február 23. írta: Húsimádó

Répával, gombával és darált hússal töltött leveles tészta

Répával, gombával és darált hússal töltött leveles tészta

020

Négy fontos összetevő, amely már sokszor előfordult a blogomon - de mindig egy kicsit más formában, kombinációban. Most éppen így sikerült...

Biztos látjátok a blogomon, hogy nagyon szeretem a leveles tészta és a hús kombinációit - és kísérleteim során rájöttem, hogy a főtt répával és a gombával nagyon klassz elegyet tudnak létrehozni. Most megint úgy kezdtem a műveletsort, hogy a répákat megtisztítottam, feldaraboltam, majd feltettem főzni őket. Míg a répák puhultak, hagymát dinszteltem - majd kvázi egy hamis bolognai alapot készítettem, vagyis darált sertéshús, sűrített paradicsom és fűszerek kerültek a serpenyőbe. A hús kevés levet eresztett, majd párolódott - a só, a bors, a bazsalikom és a petrezselyem karakteres ízt adott neki.

A barna csiperkéket feldaraboltam, majd fokhagymás vajon pirítottam és pároltam röviden őket - és így össze is állt a három töltelék anyag, úgyhogy jöhetett a leveles tészta. A sütőformába sütőpapírt szabtam úgy, hogy kevés vajjal "ragasztottam" őket össze. A tésztát szintén beügyeskedtem a papírra, amint látjátok a fotókon is. A három összetevőt egy tálban összedolgoztam, ütöttem bele két tojást is - majd a tésztába kanalaztam az egészet. A forma tetejére jött még egy tészta, ami lezárta az egészet - és már csak a tojásos megkenegetés hiányzott. Sütőbe az egésszel, amikor pedig aranybarnára sült a tészta, akkor kitettem a teraszra hűlni a formát.

Este kivettem a formából a kész tésztát, hűtőbe tettem az egészet, majd másnap gyönyörűen szeletelhető végeredményt tehettem az asztalra.

064

068

071

073

077

080

081

083

086

089

091

092

093

094

102

103

106

116

141

145

020

süti beállítások módosítása