Ismét egy szuper reggeli - tex-mex töltelékkel sült kápia paprikák
2016. november 09. írta: Húsimádó

Ismét egy szuper reggeli - tex-mex töltelékkel sült kápia paprikák

IMG 1486

IMG 1488

Volt egy íz-elképzelésem, egy olyan villásreggeli képem, ami eltér a sima hétköznapoktól. Lehet, hogy meghökkentő, de higgyétek el, fantasztikus lett a végeredmény. Egy kísérlet, ami bejött a kis családomnak - és nekem is.

Hozzávalók:

  • 4 db kápia paprika
  • 1 fej vöröshagyma
  • 20-25 dkg darált sertés vagy marhahús
  • 2-3 ek kukorica konzerv
  • 2-3 ek paradicsompüré
  • 1-2 ek mexikói fűszerkeverék
  • chili
  • só és bors
  • 1/4 tábla étcsoki
  • 1/4 doboz babkonzerv
  • cheddar sajt

IMG 1448

Első lépésként hagymát kezdünk finoman pirítani, majd beleszórom a darált húst, és hagyom, hogy kifehéredjen az egész. Só, bors és valamilyen mexikói fűszerkeverékkel állítom be az ízeket, na meg egy kevés chilivel is. Kb 2-3 evőkanálnyi konzerv kukoricát dobok a húsos alapba, rálocsolom a paradicsom pürét - és rotyogtatom tovább az egészet.

IMG 1449

IMG 1450

IMG 1452

IMG 1454

Most érkezik a legfurább és legmegosztóbb összetevő, a csokoládé. Nem tej, hanem étcsokiról van szó - vagyis nem édesítjük a húst, hanem egy teltebb, izgalmas ízt adunk neki. Higgyétek el, a chili és a csokoládé olyan egyedi ízt ad, ami elsőre alig elképzelhető.

IMG 1456

IMG 1457

Utolsó fázisként ízlés szerint öntünk a masszánkba konzerv babot, amit szintén összerottyantok, majd a paprikák felé fordulunk.

IMG 1466

IMG 1468

IMG 1463

IMG 1471

IMG 1473

A kápia paprikákat hosszába ketté vágom, majd kimagozom. Én most a csumákat nem vágtam ki - egyszerűen kellett a látványhoz, meg úgy voltam vele, hogy mindenki majd kivágja maga és otthagyja a reggeli végén.

Egy tepsit kibéleltem sütőpapírral, majd jöttek a paprikák, amikbe belekanalaztam a masszát, majd rájuk reszeltem a sajtot. Sütőbe toltam a tepsit és 220 C-on készre sütöttem az egészet. Menet közben még egyszer reszeltem rájuk sajtot, hogy még komplexebb legyen az íz és a látvány - majd hordhattam be a családnak a finomságot.

Nem egy szokványos, de tartalmas és finom reggeli, amit szerintem érdemes kipróbálni.

IMG 1479

IMG 1487

IMG 1486

 

süti beállítások módosítása