Kacsa becsinált leves
2015. április 01. írta: Húsimádó

Kacsa becsinált leves

Kacsa becsinált leves

132

Uncsi már a csirkéből készült leves? Jó lenne egy kicsit karakteresebb íz, ami mégis könnyen elkészíthető? Itt a megoldás.

Hogy csináltam? A zöldségeket előkészítettem, kb egyenletes méretűre daraboltam, majd a vöröshagymát megdinszteltem. A kacsa aprólékokat kisebb darabokra vagdostam, amiben volt szív, zúza, nyak, farhát. A hagymához kevertem egy kevés lisztet, a masszába beledobáltam a feldarabolt csontos alkatrészeket - és addig hagytam őket, amíg ki nem fehéredtek. Kevés őrölt paprikát adtam még hozzájuk, csak azért, hogy egy kicsit markánsabb legyen majd a levesünk színe. A húsokat felengedtem vízzel, bedobáltam a zeller, a gyökér kockákat - majd hagytam főlni a levesem alapját. 

Jöhettek a fűszerek: kevés tárkony, kakukkfű és petrezselyem, só és bors került a lébe, majd érkeztek a répák - illetve elkezdtem előkészíteni a csipetkéket. 10 deka liszt, 2 tojás, kevés vaj és petrezselyem zöldje került a tálba, melyeket villával összedolgoztam. Amikor már a húsok és a répák is puhák voltak, akkor egy evőkanál  hegyével beleszaggattam a csipetkéket a levesbe, amik aztán klasszul meg is dagadtak. Utolsó kóstolás, majd egyszerű tálalás következik - amelyet már csak a szájon le-le csurgó zsírcseppek, a csontok leszopogatása követhet, majd az elégedett mosoly - megint sikerült valami klasszat az asztalra tenni. 

Ja és tudjátok mikor jó még ez a leves? Másnap. Mert addigra még jobban összeáll az íz és az illat - úgyhogy hajrá, főzésre fel.

088

091

106

107

110

112

103

102

118

119

121

124

126

130

süti beállítások módosítása