Tejszínes karfiolkrémleves sült karfiolrózsákkal
2018. december 05. írta: Húsimádó

Tejszínes karfiolkrémleves sült karfiolrózsákkal

IMG 2677

IMG 2696

Nem tudom, hogy Ti hogy vagytok vele, de én nagyon szeretem a karfiolt. Szeretem rántva, szeretem csőben sütve és szinte minden változatban - és persze szeretem levesként is. Ebben a formában pedig nagyon klassz tud lenni krémlevesként, de mindig ott a nagy kérdés, hogy milyen levesbetéttel együk - mert egyébként olyan üres lenne ez a fogás. Nos most az jutott eszembe, hogy a rózsákat talán meg kellene grillezni vagy elősütni, ami aztán jó lenne egy kis beltartalomként is, pluszban pedig még az ízvilághoz, a végeredményhez is hozzá tudna tenni. Nos agyaltam, főztem - és ez lett a végeredmény.

Hozzávalók:

  • kb 1/2 fej karfiol
  • 2 fej hagyma
  • 2 fej burgonya
  • 3 babérlevél
  • 8-10 dl szárnyas alaplé
  • fehérbors, só és őrölt szerecsendió
  • tejszín
  • vaj

IMG 2630

Egy lábasban a hagymát megdinszteljük, majd felöntjük alaplével. A karfiolt megtisztítjuk, megmossuk és rózsáira szedjük. A nagyobb rózsákat kiválogatjuk, majd a legszebbekből szeleteket vágunk - ahogy azt a fotókon is látjátok. A szép szeletkéket a forró alaplé és hagyma kombóban előfőzzük, de nem kell őket szétfőzni, csak roppanósan legyenek - mert ezeket fogjuk még lepirítani.

IMG 2636

IMG 2642

IMG 2646

IMG 2647

IMG 2650

Ha elkészültek a rózsa szeletkék, akkor őket félretesszük - majd folytatjuk a leves elkészítését. A két burgonyát megpucoljuk, feldaraboljuk, majd a lábasba tesszük és a maradék karfiollal együtt szétfőzzük. Persze fűszerezünk is, só, fehér bors és szerecsendió megy bele ízlés szerint.

IMG 2651

IMG 2648

Ha már puha a krumpli és az összes karfiolrózsa is, akkor turmixba teszünk mindent - és addig pörgetjük ezerrel, amíg tök krémes nem lesz. Ha már kafa a leveskénk, akkor ismét lábasba öntjük, vajjal és tejszínnel még simábbá és fényessé varázsoljuk az ebédünket - és szinte már tálalunk is.

IMG 2657

IMG 2659

IMG 2661

Tálalnánk, de még le kell pirítani a levesbetéteket. Serpenyő, vaj és a karfiolrózsák szépen lesülnek, szépen lepirulnak mindkét oldalukon.

IMG 2654

IMG 2668

IMG 2670

IMG 2673

Én a tányért még megbolondítottam néhány szál mikrozölddel - de természetesen ez csak opció. :-)

IMG 2694

IMG 2676

IMG 2681

 

süti beállítások módosítása