Szarvasragu leves zsemlegombóccal
2019. február 09. írta: Húsimádó

Szarvasragu leves zsemlegombóccal

IMG 3514

IMG 3516

Hozzávalók:

  • 40-50 dkg szarvascomb
  • 3 -4 fej hagyma
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • 10-15 dkg szalonna
  • zsír
  • 4-5 szál répa
  • 1-2 szál gyökér zöldség
  • 1/4 fej zeller
  • 1/4 fej karalábé
  • 1 zöldpaprika
  • 10-15 dkg gomba
  • 3-5 babérlevél
  • őrölt kömény, tárkony, boróka, kakukkfű és petrezselyem ízlés szerint
  • só és bors
  • 0,5-1 l alaplé
  • víz
  • liszt és tejföl

IMG 3449

IMG 3478

Nekem kb egy kilónyi szarvascombom volt a fagyasztóban, amit kiolvasztottam, majd lehártyáztam. A húst ehhez a leveshez kicsit soknak gondoltam, így kettévágtam - a comb másik felét Eszter készítette el konfitálva. A húsokat szépen felkockáztam, a szalonnát és a zöldpaprikát is apróra daraboltam, majd a lábas alatt begyújtottam a lángot. A szalonnákat klasszul lepirítottam és még egy kevéske zsírt is tettem a lábasba. A faldarabolt hagymát szinte pépesre dinszteltem, majd amikor elkészült, akkor egy nagyobb evőkanálnyit kiszedtem a hagymás, szalonnás alapból - ez megy majd a gombócok alapjába.

IMG 3456

IMG 3458

IMG 3463

IMG 3464

IMG 3469

IMG 3467

Az elkészült hagymára bedobtam a felkockázott zöldpaprikát, amit pedig a húskockák követtek. Hagytam, hogy kifehéredjenek, majd amikor levet eresztettek, akkor jöhetett a só és a bors. Ekkor érkeztek a fűszerek és az alaplé, hagytam, hogy a húsok és az alaplé együtt dolgozzon - közben pedig feldolgoztam a zöldségeket.

IMG 3472

IMG 3475

IMG 3482

A leves alapjába még öntöttem vizet, bezöldségeztem ( először a fehér zöldségek jöttek, majd a végén a répa ) - és fedő alatt hagytam, hogy a hús szépen bepuhuljon.

IMG 3477

IMG 3483

IMG 3484

IMG 3489

IMG 3492

Amikor a hús és a répa is már szinte teljesen puha volt, akkor jöhettek a felszeletelt gombák - nekik úgysem kell sok hőkezelés.

Utolsó fázisként elkészítettem egy jó nagy adag zsemlegombócot - és tudatosan arra törekedtem hogy ne klasszikus gombóc formák készüljenek el, hanem csak kanállal szaggattam a forró vízbe a gombócokat.

Hozzávalók a gombócokhoz:

  • 2 db szikkadtabb zsemle, liszt, tojás, dinsztelt hagyma, tej, zöldfűszerek, só és bors

IMG 3495

IMG 3497

IMG 3498

IMG 3499

IMG 3501

IMG 3519

A zsömléket felkockáztam, majd serpenyőben lepirítottam mindet. Egy nagyobb tálba belekanalaztam a korábban már elkészített szalonnás, dinsztelt hagymát meg a többi összetevőt - amiket alaposan összedolgoztam. Hagytam, hogy egy kicsit pihenjenek az összetevők - majd kanállal forrásban lévő vízbe szaggattam a gombócokat.

Végül készítettem egy könnyed tejfölös habarást, a levesben még a gombócok is rottyantak egyet - és már tálaltunk is.

IMG 3516

IMG 3514

IMG 3506

süti beállítások módosítása