Garnélás, jalapeno-s vöröslencse leves
2019. április 13. írta: Húsimádó

Garnélás, jalapeno-s vöröslencse leves

IMG 4058

IMG 4066

A napokban sikerült venni egy dobozka gyönyörű jalapeno paprikát na meg jó néhány garnélát is, tegnap pedig  a Sparban végre lehetett találni friss koriandert - vagyis ezekből az alapanyagokból "kellett" valamit kitalálnom. Persze annyira azért nem kellett görcsölnöm, mert azt már nagyjából tudtam, hogy egy egzotikusabb leves biztos lesz a szombati asztalon - közben már azt is kitaláltam, hogy a lencse lesz a leves fő alkotóeleme. A többi pedig már ment magától, vagyis jöjjön a recept.

IMG 4002

Hozzávalók:

  • egy kisebb tálkányi vöröslencse
  • 2 fej vöröshagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 1 szál sárgarépa
  • gyömbér
  • 6-8 db jalapeno paprika
  • 25-30 db garnéla
  • 1,5 dl paradicsompüré
  • 1,5 l alaplé
  • víz
  • 0,5 ek római kömény
  • vaj
  • friss koriander levelek

Elsőként a fokhagymát és a vöröshagymát kell felaprózni, amit én most cutterrel végeztem, majd a répát sem reszeltem, hanem ugyanezzel a darabolóval vágtam apróra. A kétféle hagymát és a répát egy kevés vajon megdinszteltem - ez a művelet azért fontos, mert a répa szépen megkaramellizálódik - ami nagyon jót tesz majd a levesünknek. Amikor az alapunk már klassz, akkor érkezik a római kömény, aminek szintén nem árt egy kis lepirítás - az illatok pedig már jelzik, hogy kicsit egzotikusabb ebédünk lesz.

IMG 4006

IMG 4011

IMG 4012

IMG 4015

Azt követően beleöntjük a paradicsompürét az alapba, aminek szintén nem árt, ha egy kicsit lepirul, besűrűsödik. Só és bors jöhet, majd nálam két "guriga", fagyasztott alaplé és kevéske víz érkezik - és amíg átforrósodik a lé, addig foglalkozom a rákocskákkal. Természetesen ezek fagyasztott cuccok, de időben kivettem őket a frigóból, úgyhogy most már csak le kell csipegetni a farkincájukat - majd ketté szedem a mennyiséget. Az egyik adag garnéla majd simán megy a levesbe, ezek szintén kellenek a teljes ízvilághoz, a másik adag rákocskát pedig fogpiszkálóval összeszurkálom, amiket pedig majd vékony vajon elősütök.

IMG 4016

IMG 4018

IMG 4020

IMG 4023

IMG 4024

IMG 4031

Szóval már forró az alaplevünk, jöhet a sok-sok felkarikázott jalapeno paprika, a vöröslencse ( amit akár be is lehet áztatni, de nem feltétlenül szükséges ), egy maréknyi felaprózott friss koriander, reszelt gyömbér - és a garnélák is. A leves szépen rotyog, kóstolgatok, majd amikor már a véghajrában vagyok, akkor a maradék rákocskákat szépen lesütjük a vajon.

IMG 4035

IMG 4027

IMG 4043

IMG 4038

IMG 4046

IMG 4052

IMG 4054

Tálaláskor még nagyon fontos, hogy legyen a tányér mellett friss koriander és jalapeno paprika is, mert ezekkel még durvább lehet az élmény.

Azért gyerekeknek nem ajánlom!

IMG 4058

IMG 4056

IMG 4066

IMG 4060

süti beállítások módosítása