Mini túrós batyuk
2013. július 14. írta: Húsimádó

Mini túrós batyuk

Mini túrós batyuk

126

A múltkori leveles tészta tesztemen felbuzdulva gondoltam, hogy kipróbálom a túrós változatot is - próba szerencse.

Sarudra leérve rögtön azzal kezdtem, hogy csináltam egy édes, túrós tölteléket. Még gyerekkoromból emlékszem, hogy túró, cukor, tojássárgája és tejföl kell bele - úgyhogy érzésre össze is kevertem az alapanyagokat. Eszter, a nejem mondta, hogy reszeljek bele citromhéjat is - és mennyire igaza volt, olyan igazi békebeli íze lett a tölteléknek. A tésztát 12 négyszögletű részre osztottam késsel, közepükre ment a túrós anyag, a széleket kikentem tojásfehérjével - majd a négy sarkát felhajtva, batyu formát alakítottam ki belőlük. Bekentem őket tojássárgájával - majd be a sütőbe, ami 200-220 fokos volt. kb 10 perc, és kész a csoda. A sütőből való kiemelést követő 4-4,5 perc elég volt, hogy el is tűnjön a tálcányi batyu - ezek szerint bejött a cucc a népnek.

094

104

103

107

115

123

 

süti beállítások módosítása