Sült kaliforniai paprika darált hússal és barna csiperkegombával töltve
2014. június 18. írta: Húsimádó

Sült kaliforniai paprika darált hússal és barna csiperkegombával töltve

Sült kaliforniai paprika darált hússal és barna csiperkegombával töltve

167

A napokban gyönyörű, húsos kaliforniai paprikákat láttam a zöldséges pultnál az üzletben, gondoltam valamivel meg kellene tölteni és megsütni őket. Valami hasonlót korábban már készítettem - de ez mégis kicsit más lett.

Kezdjük az alapanyagokkal: közepes méretű, barna csiperke gombákat sikerült vennem, szép és üde újhagymák is kerültek a kosárba, ott volt a négy kaliforniai paprika ( na meg a végén egy sima tv paprika is megtöltésre került ), vágtam egy marék zöldfűszert a teraszon - tölteléknek pedig sima darált sertéscomb került a pultra.

Egy nagyobb serpenyőben vajat olvasztottam, majd két gerezd szétnyomott fokhagymát dobtam bele - és elkezdtem picit pirítani. Amikor már gyönyörű illat lengett a konyhában, akkor az apróra vágott gombákat elkezdtem lepirítani, miközben egy újhagyma is belekerült a kombóba. Kevés só és bors illetve apróra vágott snidling került még bele ízesítésként, majd amikor már szépen lepirult az egész - akkor egy tálba kiszedtem a gombákat.

Ahogy mondtam, a teraszról vágtam le zöldfűszereket: snidling, rozmaring, bazsalikom, tárkony, menta került a vágódeszkára - majd apróra vágtam az egészet. Az előző serpenyőbe kevés olajat öntöttem, jöhetett a darált hús, só és bors, majd az összes zöldfűszer, és kevergetés közben hagytam párolódni az egészet. Kb két evőkanálnyi paradicsom sűrítményt is öntöttem bele - és pár perc után már a leve elfőtt, így kicsit le is pirítottam a darált húst.

A paprikák kalapját körben levágtam, belül kitisztítottam, magtalanítottam őket, majd evőkanállal kb háromnegyedig pakoltam a húst, jött egy réteg gomba, egy újhagyma felkarikázva, majd ismét darált hús -  az egész tetejére pedig sajt kockák kerültek. Ezt mind a négy kaliforniai paprikánál megcsináltam, de maradt egy kevés cucc - így egy tv paprikát is megtöltöttem, legalább színesebb lett így a paletta is.

Sütőbe az egésszel, a "kalapok" is odakerültek a paprikák mellé, majd 220-230 C-on sütöttem vagy 20 percig az egészet.

A végeredmény? A látvány azt hiszem magáért beszél: gyönyörű, friss és kívánatos látvány, a beltartalom pedig egy igen komplex, fűszeres íz, szépen összesült darált húsos állaggal. Könnyed nyári vacsora, kísérője egy pohár jéghideg Varsányi rozé fröccs - a tv-ben a Hollandok pedig küzdenek az Ausztrálokkal - elvégre foci vb zajlik ...

135

136

137

139

141

143

145

146

149

150

151

152

153

155

156

157

159

161

163

165

169

172

175

 

süti beállítások módosítása