Sertés tarja pácolása I.
2013. május 09. írta: Húsimádó

Sertés tarja pácolása I.

Sertés tarja pácolása

Csütörtökön meló után már az ember feje a hétvégi grillezésen jár, pláne, ha még vendégek is érkeznek hozzánk.

Így hát átugrunk a szomszédba, kb 25 m-re, ahol kiváló húsokat árulnak, és már lassan az ember ízlését is kezdik kiismerni. ( A hentes és a vele dolgozó felsége a múltkor a mi hatásunkra szintén nekiállt szalonnát sütni - mert meséltük nekik, hogy milyen finom volt a sarudi szallonájuk. ) Szóval a nejemmel kinézünk egy jókora sertés tarját, a hentes hölgy pedig kicsontozza, sőt fel is szeleteli - kímélve a megfáradt dolgozó embert. ( Egyébként ma nem sok haszna volt a társadalomnak belőlem, de hát a mi életünk már csak ilyen. ) A hentes után megyünk még vagy 7 métert, és veszünk mindenféle hagymákat, zöldségeket - mert mellettünk egy klassz zöldséges is van. :-)

Otthon megkérem a most érettségiző fiacskámat, hogy segítsen az informatikai ismeretével a blogom dizájn-án valamit farigcsálni - addig én előkészítem a szombati grillezéshez a húsokat. Nem nagy was ist das, szerintem nagyon új dolgokat nem fogok leírni.

Kiterítem a gyönyörű hússzeleteket, besózom és közepes vastagságban mustárral bekenem a felületüket. Erre jönnek a fűszerek: ez szerintem olyan, mint a foci vagy az autóvezetés, mindenki ért hozzá és mindenkinek van véleménye róla. Szóval én gazdagon megszórom zöld fűszerrel, borssal, dobok rá néhány babér levelet - de azt sem tartom eretnek dolognak, ha valaki un. grill fűszert használ - ez nem a Bock Bisztró, ide haverokat várunk.

Közben megpucoltam 2-2 vörös és lila hagymát, ezeket felkarikázom és 1-2 gerezd fokhagymával együtt a húsokra rétegezem őket. Ja azt nem mondtam, de a képeken úgyis látszik, hogy egy jénai tálba elkezdem rétegezni a húsokat. Nem meglepő, de csak a húsok egyik oldalán van kence, a pác úgyis átjárja az egész csapatot, úgyhogy így egyszerűbb a helyzet, arról nem is beszélve, hogy a nejemnek így sokkal kevesebb mosogatnivalót hagyok. ( Azért milyen rendes vagyok, nem ? ) 

Tehát szép lassan elfogynak a husik, a felső réteget még azért megszórom a korábbi fűszerekkel, és darálok rá egy rakat borsot, ráöntök annyi olajat, hogy szépen ellepje - rá folpack, majd irány a hűtő. Szombatig ott áll a csinos kis adag hús - én pedig majd folytatom a blogot vasárnap a kész fotókkal. ( Remélem a várható pálinka és vörösbor fogyasztás nem fog megakadályozni abban, hogy a helyzethez illő és szép fényképekkel dokumentáljam az eseményt. )

Ja, és közben a teraszon a elkészül az új dizájn ( design ) - és lecsúszik egy kis egri Cabernet is.

To Be Continued ...

( Íme itt a folytatás: http://husimado-eger.blog.hu/2013/05/12/sertes_tarja_grillezese_ii )



süti beállítások módosítása