Zöldség és gyümölcságyon egyben sült kacsa krumplipürével, zöldséges, gyümölcsös szósszal
2014. június 29. írta: Húsimádó

Zöldség és gyümölcságyon egyben sült kacsa krumplipürével, zöldséges, gyümölcsös szósszal

Zöldség és gyümölcságyon egyben sült kacsa krumplipürével, zöldséges, gyümölcsös szósszal

459

Már korábban vettem egy szép közepes méretű kacsát, gondoltam majd kicsontozom és megtöltöm valamivel - de mostanság elég kevés időm volt a konyhában molyolni - így egy egyszerűbb megoldást választottam: egyben sütöm meg őkelmét. Hát ez lett belőle...

Nézzük hát a zöldség és gyümölcságyat: petrezselyem gyökeret hosszában felvágtam, majd sárgarépát karikáztam fel, mindezeket pedig egy alufóliára pakoltam a tepsinkben. Három alma magházát eltávolítottam, majd kisebb kockákra vágtam őket, aszalt szilvát szintén feldaraboltam, s mindezeket szintén elrendeztem a répákon. Alakul a gyümölcs és zöldség ágy, de úgy érzem hiányzik még néhány dolog: újhagyma szintén felkarikázva, 4 gerezd fokhagyma kinyomva, illetve zöldfűszerek a teraszunkról: rozmaring ág, bazsalikom és tárkony. Na így már király az alap, jöhet a madárkánk.

Gerince mentén felvágom a kacsánkat, majd egy kicsit megnyomorgatva kinyitom úgy, hogy a belsejével tudjak dolgozni. Kevés olivával meglocsolom, majd só és bors, őrölt majoranna, petrezselyem és rozmaring kerül a szárnyasba, majd egyenletesen szétkenem, szétdolgozom a húson. Ráemelem a kacsát a gyümölcságyra, majd a mellénél éles késsel bemetszéseket végzek - így a zsír is szépen kisül, meg a hús is és a bőr is klasszabb lesz.

A szárnyak alá egy-egy rozmaring ág kerül, majd alufóliával letakarom az egész tepsit - és jöhet a párolási időszak, 1,5 óra kb 180 C-on. Ja, el ne felejtsem - egy kis vizet is öntsünk a tepsibe...

Amikor ez az idő letelt, akkor már puhának kell lenni a húsnak, ekkor kiszedjük a zöldség és gyümölcságyat - ebből készül majd a mártás - és mehet a kacsa vissza a sütőbe, kb 220-230 C-ra. Amikor szépen megpirult a bőr, látjuk, hogy ropogós az egész - akkor kész is vagyunk a művünkkel.

Készítsük gyorsan el a szószt. A zöldségek közül kiszedegetjük a nagyobb rozmaring ágakat, a petrezselyem gyökereket, majd a többit botmixerrel összedolgozzuk, feltesszük egy kicsit a lángra, kevés tejszín - és összerottyanás után ez is kész.

A köret nekem most krumplipüré volt, mellé nagyon illet a gyümölcsös, zöldséges szósz - a kacsa pedig belül puha és omlós lett, kívül pedig a bőr kellően ropogós és ízletes. Kiváló vasárnapi ebéd, az elfogyasztása csupán percek kérdése.

414

417

419

420

421

423

425

427

430

432

435

439

440

441

446

449

450

457

459

462

466

469

471

472

473

474

475

476

477

478

480

489

süti beállítások módosítása