Sertéskaraj karamellizált almával, fehérborban párolva, sült rizs pogácsával
2015. január 04. írta: Húsimádó

Sertéskaraj karamellizált almával, fehérborban párolva, sült rizs pogácsával

Sertéskaraj karamellizált almával, fehérborban párolva, sült rizs pogácsával

225

Ma reggel azt tudtam, hogy valami rizses köretet fogok készíteni, de mivel nem volt húsleves alapom, így a zöldséges rizottó kiesett... Kitaláltam, hogy a rizst megfőzöm, majd formában lesütöm - ez biztos klassz lesz. De mi legyen a főfogás?

Eszter mutatta, hogy a hűtőben van még egy nagyobb karaj, és mivel a fokhagymás tejben áztatott, rántott húson már túl vagyunk - így használjam fel azt. Okés, akkor legyen karaj, de valami különlegesebb dologra vágytam. Azt találtam ki, hogy nem sütni, hanem párolni fogom a szeleteket, és mivel találtam egy szép és egészséges almát - így már ki is alakult a végleges recept.

Nos a szép darab húst felszeleteltem - vagyis kb egy ujjnyi vastag szeletek alakultak ki. Mindet kiklopfoltam, megsóztam. Az egy darab almámból kivágtam a magházat, majd őt is feldaraboltam, felkarikáztam. A húsokat megforgattam lisztben majd nagyon kevés olajon elősütöttem őket - élvezve a kerámia serpenyő adta kiváló lehetőséget, mármint hogy tényleg szinte alig kell olajat önteni a húsok alá...

A serpenyőt gyorsan kiöblítem, majd cukrot öntök bele, és a cukor mellé dobok egy kevés vajat is, majd hagyom, hadd olvadjon a cukor. Amint szépen összeolvad az elegy, kezd egy kicsit sárgulni, akkor nagyon kevés fehér bort is öntök bele, majd beledobálom az alma karikákat. Hagyom, hogy rotyogjon a cukros kombó, majd megforgatom az almakarikákat - és lassan kész is az alap. 

Serpenyő kiöblít, majd egymás mellé pakolom a húsokat - de az sem gond, ha két rétegben mennek egymásra, úgyis átpárolódnak. Öntök alá fehérbort, szórok rá petrezselymet, oregánót - majd a húsok tetejére rakosgatom az almákat, a karamellizált levet pedig szintén ide kanalazom. Fedő, majd vagy húsz percig párolom az egészet. Menet közben egyszer átforgatom a húsokat, ügyelve arra, hogy az almakarikák azért mindig felül maradjanak.

Közben másfél pohárnyi rizst felteszek kuktába főlni, majd amikor kész, akkor megszórom petrezselyemmel, ütök bele egy tojást, és összekeverem az egészet. Egy serpenyőben az alu formába belepakolgatom a rizst, majd kicsit megsütöm illetve megfordítás után újból megpirítom.

Tálaláskor teszek egy sült rizses pogácsát, meglocsolom az almás, fehérboros édeskés mártással, rápakolok egy aranybarna húst - a tetejére pedig jöhet egy lágy és puha alma.

Frenetikus élvezkedés következik - mert ez brutál jó étel. A fehérbor enyhe savassága, a karamell lágy aromája, az alma frissessége nagyon harmonizál a hússal, ami nem száraz, de kellően puha és pirult. Szóval ki kell próbálni!

142

144

147

150

153

158

160

162

167

168

170

172

174

179

180

182

186

188

191

198

202

224

221

 

 

süti beállítások módosítása