Tandori csirke curry, rizzsel és chapati-val
2016. április 19. írta: Húsimádó

Tandori csirke curry, rizzsel és chapati-val

IMG 4917

Mindig szeretek új területeket kipróbálni, új ízekkel és fűszerekkel kísérletezgetni. A múltkoriban már készítettem egy csirke tikkát, és most megint az angol/indiai vonalat próbálgatom - vagyis nem egy autentikus indiai étel kerül a terítékre, hanem annak egy európaibb verziója. Ami kell hozzá az a csirkehús, rengeteg fűszer és kreativitás.

Lássunk hát hozzá.

Mindenekelőtt készítenünk kell egy tandori fűszerkeveréket, amihez a következő fűszereket használtam:

  • 3 tk fokhagymapor
  • 3 tk gyömbérpor
  • 1 tk őrölt szegfűszeg
  • 1 tk őrölt szerecsendió
  • 3 ek római kömény
  • 2 ek koriandermag
  • 2 tk őrölt fahéj
  • 1 tk bors
  • 1 tk só
  • 1 ek chili

Az összetevőket egy mozsárban összezúztam, majd egy tálban kb 2-2,5 dl joghurttal összekevertem. A kifilézett és felkockázott csirkecombokat szintén a tálba öntöttem, meglocsoltam egy kevés citrom levével - majd az egészet kézzel összedolgoztam. A tálra tettem egy lélegző fóliát, majd betettem a hűtőbe, minimum 2 órára.

IMG 4829

IMG 4830

IMG 4833

IMG 4834

IMG 4866

Amint letelt a pácolási idő, ismét a gazdag fűszerek világába csöppentem. A mozsárba az alábbi finomságok kerültek: 

  • 1 ek koriander
  • 1 ek római kömény
  • 1 tk mustármag
  • 1 ek garam masala
  • 2 tk kurkuma
  • 1 tk gyömbér
  • chili
  • curry por

IMG 4870

Ezeket is összezúztam, majd hagymát pucoltam és daraboltam fel. A hagymát egy nagyobb serpenyőben elkezdtem olajon pirítani, de úgy, hogy a mozsárban lévő fűszerkeveréket is bele kevertem. A hagymás, fűszeres kombó elkezdett finoman pirulni - a teraszon pedig olyan intenzív illat lett, mintha tényleg valahol Delhiben lennénk. A római kömény, a kurkuma, a curry tényleg meggyőzött, hogy jó az irány - de van még meló bőven.

A serpenyőben rotyogó alapba paradicsom pürét öntök, majd érkeznek a bepácolt csirke comb kockák - majd fedőt teszek az edényre, és alaplángon párolom az egész finomságot. Ha igényli az étel, akkor vízzel vagy joghurttal még finomíthatunk az állagon, illetve kóstoljunk is, hogy a só elég volt-e.

IMG 4868

IMG 4873

IMG 4874

IMG 4878

IMG 4880

IMG 4883

IMG 4891

IMG 4892

Míg a tandori csirkénk puhul, addig főzünk egy jó adag rizst, illetve készítünk egy indiai kenyérkét, vagyis chapatit.

Kimérek 

  • 200 g teljes kiőrlésű búza lisztet
  • 200 g finom lisztet
  • sót
  • 1,5-2 dl vizet.

Ezeket összekeverem, majd összegyúrom - és hagyom vagy 15 percig pihenni. A türelmi idő letelte után golflabda méretű golyókat készítek, amikből aztán vékony lapokat nyújtok a deszkán. A kicsi és vékony tésztákat a grillrácson kb 150 C-on megsütöm, de sima száraz serpenyőben is elvégezhető ez a művelet. Klasszul kezdenek felpúposodni, hólyagosodni a tészták - majd megfordítom őket, és lassan tálalhatunk is.

IMG 4884

IMG 4899

IMG 4894

IMG 4904

IMG 4901

IMG 4898

A tányérra halmozok egy jó adag rizst, ráhalmozok egy szép adag illatos csirke curry-t, majd jöhet mellé egy-egy chapati is. Az ízek, az illatok nagyon meggyőznek nem csak engem, hanem az egész famíliát is - úgyhogy lassan majd jöhetnek az igazi indiai ételek is... :-)

IMG 4917

IMG 4908

Sokan vannak velem a FB-on és az Instagramon is, de aki szeretne ott is követni, annak ajánlom az alábbi linkeket:

facebook_1.jpg

insatgram.jpg

süti beállítások módosítása