Tárcsán grillezett csirkemell négyféle hagymával, májjal és parázsban sült burgonyákkal
2017. május 17. írta: Húsimádó

Tárcsán grillezett csirkemell négyféle hagymával, májjal és parázsban sült burgonyákkal

IMG 4476

Nekünk így telt a vasárnap délelőtt: tekertem egy közepeset (40 km) a Tisza-tó partján, majd amikor visszatértem, akkor már izzítottam is a parazsat. Azt tudtam, hogy hagyma és csirkemell lesz a fő alapanyag, a többi aztán menet közben kialakult. Hogy milyen lett? Egy igazi ízbomba lett a végeredmény, amiben a csirkemell, a máj és a különféle hagymák ízei koncentrálódtak. Ezt egészítette ki a parázsban sült burgonya és a fokhagymás tejföl íze - vagyis tényleg igazi ízbomba lett a vasárnapi ebédünk. 

Hozzávalók:

  • 1 db csirkemell
  • 3 db lila hagyma
  • 3-5 szál újhagyma
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1/2 szál póréhagyma
  • 8-10 szelet szalonna
  • 40 dkg csirkemáj
  • 6-10 db burgonya
  • tejföl
  • 2-4 gerezd fokhagyma
  • só és bors

A csirkemellet kicsontoztam, majd nagyjából egyenletes kockákra vágtam fel a húst, amit aztán be is sóztam. A lila és a vörös hagymákat nyolcrét vágtam fel, a pórét és az újhagymákat felkarikáztam, majd egy nagyobb tálba dobtam az összes darabot. Szalonnát szeleteltem, majd fel is kockáztam őket, hogy majd klasszul le is tudjam őket pirítani. 

IMG 4438

IMG 4439

IMG 4444

IMG 4446

IMG 4448

IMG 4449

IMG 4452

IMG 4454

A burgonyákat megmostam, majd egy-egy vastagabb alufóliába burkoltam őket, amiket aztán az izzó parázs mellé pakoltam. A tárcsát feltettem a parázs fölé, majd hagytam, hogy rendesen át is forrósodjon. Amikor már kellően forró volt, akkor beleszórtam a szalonna kockákat, majd minden feldarabolt, karikázott alapanyag mehetett a tárcsa közepébe. Sercegett minden ezerrel, jöhetett a rengeteg bors - majd hagytam hogy piruljon, puhuljon minden. Persze időnként megkavartam a hagymás, húsos kombót, közben a májakat is megtisztítottam, felkockáztam. 

IMG 4441

IMG 4456

IMG 4459

IMG 4468

IMG 4470

IMG 4463

IMG 4464

IMG 4476

Amikor érzetem, hogy a csirkemellek már majdnem puhák, akkor jöhettek a májdarabok, amikkel még hagytam együtt sülni, sercegni a tárcsán.

IMG 4487

IMG 4492

IMG 4489

IMG 4496

A végén kipiszkálgatom a burgonyákat, kicsomagoljuk őket, majd készítünk egy fokhagymás tejfölt, amivel meg is locsoljuk majd a krumplikat. Már csak egy gyors terítés, ülünk a napsütésben és élvezzük az ízeket.

IMG 4499

IMG 4501

IMG 4508

 

Sokan vannak velem a FB-on és az Instagramon is, de aki szeretne ott is követni, annak ajánlom az alábbi linkeket:

facebook_1.jpg

insatgram.jpg

 

süti beállítások módosítása