Sertéskaraj ananásszal, besamel-el
2013. augusztus 25. írta: Húsimádó

Sertéskaraj ananásszal, besamel-el

Sertéskaraj ananásszal, besamel-el

065

Egy régi kedvenc étele a családnak, ami gyakorlatilag egy Dubarry szelet, csak a karfiol helyett ananásszal készül.

Hogy készítem? Nos vágtam 8 szelet karajt, kb egy újjnyi vastagokat, amelyeket lazán kiklopfoltam. Besóztam őket, majd lisztben meg is forgattam mindet, és egy serpenyőben elősütöttem a húsokat - gyakorlatilag natúr szeletként.

Lereszeltem kb 30 dkg trappista sajtot, a fele megy majd a besamel-be, a másik pedig a cucc tetejére kell majd. Elkészítettem a besamel-t is, amihez azért Eszter vigyázó szemeire szükség volt. ( Most csináltam másodszor, és annyira még nem vagyok magabiztos, illetve most már majd igen. ) Szóval egy lábasban felolvasztottam kb 5 dkg vajat, majd 3 evőkanálnyi liszttel takarék lángon összedolgoztam. 6-8 perc rotyogás és keverés, mehet bele vagy 4-5 dl tej - ekkor levettem a lángról. Szép selymesre, csomómentesre kevertem össze - majd egy tojás is ment a besamel-be. Só, szerecsendió a fűszerezés, majd jöhet a lereszelt sajt fele. Kész is a mártás.

A húsokat egy kivajazott jénai tálba rakosgatom, megkenem besamel-el, majd jöhet rá a sonka, utána az ananász - majd megint besamel. A végső réteg a reszelt sajt - majd mehet is a cucc az előmelegített, 220 C-os sütőbe. Kb 30-35 perc, és amikor aranybarna a sajt - akkor lehet is tálalni. Mi most krumpli pürét készítettünk hozzá, de rizs is illik az ételhez.

001

011

014

015

021

027

033040

045

050

063

süti beállítások módosítása