Virslik tészta köpenyben
2014. január 12. írta: Húsimádó

Virslik tészta köpenyben

Virslik tészta köpenyben

025
Kezdem azzal, hogy ez most nem az "művem", én csak fényképeztem és lakmároztam... De azért posztoltam ki, mert egy nagyon praktikus étel, ha nálunk a család egy hosszabb autóútra indul - értsd 500-600 km felett - akkor Eszter mindig  ezt készíti el szendvicsek helyett.

Tehát ha megyünk síelni vagy valamilyen távolabbi városlátogatásra, akkor Eszter nekiáll, és vagy két cipős doboznyi virslit készít tésztaköpenyben - ami azért nagyon praktikus, mert nem morzsálódik, viszonylag könnyű az elkészítése, és nagyon bejön mindenkinek. Most hogy több blogon is utánanéztem, hogy vajon milyen néven fut ez a finomság, jöttem rá, hogy szinte mindenki leveles tésztából készíti el - Eszter azonban pizza tésztát használ, ami tényleg azt eredményezi, hogy lágy lesz a tészta és nem lesz tiszta morzsa minden, mint a leveles tészta esetében.

Tehát a kenyérdagasztó géppel az alábbi masszát összedolgoztatjuk: 400 g liszt, 1dl tej, kb 1 dl langyos víz, 2 dkg élesztő, 2 ek olaj, 1 tk cukor, 1 tk só.

Ha kész a tészta, akkor kézzel kiterítjük egy lisztezett gyúródeszkán, úgy hogy egyenletesen vékonyság alakuljon ki, majd megkenjük az egészet mustárral. Késsel vagy pizzavágó koronggal kb 1-1,5 cm széles csíkokra szeljük a tésztát, majd egy-egy virslire spirálisan rátekerjük őket úgy, hogy a végüknél visszahajtjuk mindet.

Tojással megkenjük a felületüket, szezámmaggal vagy bármilyen maggal megszórjuk, és már mehetnek is a sütőbe, 200-220 C-ra. Amikor aranybarnák, akkor kiszedjük - és már melegen is lehet majszolni.  Király, nem?

001

003

004

005

007

012

009

015

014

016

019

028

027

030

024

süti beállítások módosítása