Sörtésztában sült halfilé, lila hagymás rizzsel
2013. április 28. írta: Húsimádó

Sörtésztában sült halfilé, lila hagymás rizzsel

Sörtésztában sült halfilé, lila hagymás rizzsel

hal 1.jpg

Egyszerű recept, tartalmas vasárnapi ebédhez - és még nagyon nem is hizlal.

Nos vegyél egy zacsi fagyasztott halat, de a legjobb azért a friss filézett hal lenne. ( Nekünk nem volt, így maradt a fagyasztó ). A sörtésztát most csináltam először, tök egyszerű, de azért leírom az általam használt receptet:


A lisztet csomómentesen összedolgozzuk a tojások sárgájával és a sörrel, valamint egy kis sóval. A tojásfehérjékből kemény habot verünk, s az olajjal együtt ezt is a tésztához keverjük.

Ebbe a sűrű keverékbe forgatjuk bele a húsokat, előtte azonban lisztbe lehet mártani, hogy jobban tapadjon rá a sörtészta.

Könnyű és gyors meló, bár amikor a forró olajba berakjuk a sörtésztás halszeleteket, akkor a fél konyhát összecsepegtetjük - de azért letöröltem, nem hagytam ott a martalékokat. :-)

A köret tök egyszerű: 1,5 pohár rizs, 3 pohár víz, só és olaj, kuktába vele - majd amikor a piros kütyű felemelkedik, akkor lekapcs. ( Ezt a nejem tanította nekünk, már vagy háromszor elmondta, de most először nem felügyelt bennünket - én egy kicsit mindig paráztam a kuktától. ) Ennyi. Tomi felvágta a lila hagymát, összeforgattuk a rizzsel egy wok-ban, és már kész is az ebéd. ( Hál' Istennek nem volt otthon kukorica konzerv, mert Tomi azt is rakott volna bele - nekem meg ehhez nem illet volna )

Hozzá tartár mártás, amit a nejem dobott össze - ehhez még nem értek. :-) Kis citrom ráfacsarva a bundára, díszítéshez citrom karika. A dizájt nem cifráztuk, mert már éhes volt a hat ember.

Kísérő: hideg pohár sör vagy fehér bor, rozé. :-)

hal 4.jpg

hal 2.jpg

hal 3.jpg

És az alapanyagok a sörtésztához:

20 dkg liszt
2 dl sör
3 tojás
0,5 dl
olaj
kevés só

süti beállítások módosítása