Sörben pácolt csirke szárnyak, mézes, fűszeres módon - grillen
2013. június 23. írta: Húsimádó

Sörben pácolt csirke szárnyak, mézes, fűszeres módon - grillen

Sörben pácolt csirke szárnyak, mézes, fűszeres módon - grillen

2013.06.23 196

Ahogy már jeleztem, Motoros chef kolléga blogjában olvastam még a grillszezon elején, hogy a csirke szárnyakat Ő sörben pácolja. Ki is próbáltam ezt a sörös cuccot már egyszer, de most visszatértem a gyökerekhez – és megcsináltam szárnyakkal is. Annyival azért csavarintottam a dolgon, hogy én a sör mellé tettem egy kevés mézet is, tehát a szárnyak már péntek délelőttől ebben a pácban pihengettek a hűtőben ( Persze só, bors, grillfűszerek,… szintén voltak benne, na megy egy fej hagyma is )

Nos délután, amikor már kezd enyhülni a dög meleg – és a két tanulónk, az érettségiző gyermekem és tudásszomjával birkózó feleségem, aki szintén szakmai vizsgára készül – is unja már az okosságokat, elkezdek tüzet, illetve parazsat gyártani. Míg alakul a grillező hely, addig kiveszem a szárnyakat a hűtőből. Leöntöm a sörös pácot és kiszedegetem a husikat egy tálcára. Készítek egy mély tálban öntetet, ami a következőkből áll: olaj, mustár, só, bors, zöld fűszerek és méz. Ezt a tálat beteszem néhány másodpercre a mikróba, így a méz nem lesz ragadós – könnyű lesz kenegetni a húsokat. Veszek egy eszközt, amivel egyenletesen fel tudom hordani a szárnyakra a mézes, fűszeres cuccot, majd hagyom egy kicsit pihenni – így a méz egy kicsit rá is ragad a felületre. Majd ha jó a parázs, akkor mehetnek is a rácsra. Közben lehet fröccsözgetni, sörözgetni – míg szépen pirulnak a szárnyak. Körettel nem nagyon görcsöltem, egyszerűen kenyeret pirítottunk szintén a rácson, illetve jéghideg kovászos uborkával tálaltunk. A szárnyak a sörös pác miatt nagyon szaftosak lettek, a méz és a grill kombinációja gyönyörű arany színt adott a húsoknak – és az íz, az csoda jó lett. Kímélő, könnyen elkészíthető és nem is nagyon drága étel. Ja, és a két spanielünk ( Samu és Gogó ) szintén percek alatt betermelte a sok kicsi csontot, hálás szemekkel nézve kis gazdáikra.   

A grillezés után terveink szerint mentünk volna Poroszlóra a Kakas szépségversenyre és Bogrács fesztiválra – de olyan vihar jött, hogy szinte levitte a ház tetejét, néhány fának pedig megadta a kegyelem döfést – nekünk is eltörte az egyik növendék diófa törzsét – így maradtunk a fenekünkön, és kihagytuk ezt a fesztivált.

2013.06.23 143

2013.06.23 141

2013.06.23 146

2013.06.23 156

2013.06.23 163

2013.06.23 168

2013.06.23 187

2013.06.23 189

süti beállítások módosítása