Vilmos körte leves - melegen vagy hidegen
2013. augusztus 23. írta: Húsimádó

Vilmos körte leves - melegen vagy hidegen

Vilmos körte leves - melegen vagy hidegen

090

Valahogy a mi kis családi gasztronómiánk úgy alakult, hogy egyikünk sem nagy gyümölcsleves rajongó, de a múlt héten egy kedves rokonnál voltunk Kardoskúton ( Békés megye ), ahol egy kiváló, jéghideg gyümölcslevest kaptunk ebédre - és az mindannyiunknak nagyon bejött. Ma pedig az irodánk bérbeadója hozott nekünk egy nagy tálnyi Vilmos körtét, amiből én úgy gondoltam, csinálok egy kísérleti leveskét. Életem első gyümölcslevese olyan finom lett, hogy már melegen is alig maradt belőle - de holnap a maradékot hidegen is megkóstoljuk.

Szóval az első dolog, hogy szerezzünk szép érett, mézédes körtéket - nekünk annyi szerencsénk van, hogy Józsi bácsi egyszer-egyszer megszán bennünket, és áthoz egy-két darabot, olyanokat, amik véletlenül nem a pálinka cefréjébe vándoroltak. :-)

A gyümölcsöket meghámoztam, kimagoztam, és apró kockákra vágtam. Kb egy liter vizet feltettem egy lábasba, mehettek bele a körték, illetve nem mind, mert vagy 10-12 darabot még félreraktam. A forrásban lévő víz és körte kombóba szórtam 1,5 evőkanál őrölt fahéjat, 3 evőkanálnyi cukrot - és főztem tovább. Amikor kezdett puhulni a sok körte, akkor botmixerrel összedolgoztam a leves alapot, majd egy külön tálban 1/2 liter tejet és két evőkanál vanília pudingport összekevertem, majd ezt is belekevertem a levesembe. Ekkor már csak a félretett körte darabok ugrottak a lébe, kicsit még főztem, ízesítgettem - és kész is lett.

013

016

022

025
090

süti beállítások módosítása