Csirkebecsinált (ragu) leves
2013. december 14. írta: Húsimádó

Csirkebecsinált (ragu) leves

Csirkebecsinált (ragu) leves

036
Szerettem volna egy tartalmas, igaz télies levest készíteni, böngésztem a neten, és ez született belőle.

Ahogy olvasgattam, a csirkebecsinált leves elsősorban csirkeaprólékból, "másodlagos" hús alapanyagokból szokott készülni, de sokszor far-hátból, szárnyból is készítik. Én az utóbbinál maradtam, ha nem is sok hús, de azért valamicske csak akad rajta. Tehát a Spárban vettem egy tálcányi szárnyat, amelyeket egyből három felé vagdostam - a két húsosabb megy a levesbe, a szárnyvégek a kutyusok csemegéje lesz.

Egy nagyobb lábasban két apróra vágott hagymát vajon elkezdtem dinsztelni, majd beledobáltam a szárny darabokat, és addig hagytam, amíg kezdtek kifehéredni. Ekkor megszórtam kb két evőkanálnyi liszttel, összedolgoztam az anyagot, majd mehetett bele a felkarikázott fehér ( értsd gyökér ) és sárga répa és víz. ( Jobb lett volna húsleves, de hát nekem nem volt, így maradt a jól bevált csapvíz. )

Só, bors, elég sok korábban lefagyasztott petrezselyem ( köszönet Krisztának és Ricsinek ), kis ételízesítő - és fedő alatt főzzük takarékon a levest. Míg ő szépen rotyog, addig előkészítem a galuskát: 2 tojás, 4 dkg lágy vaj, 10 dkg liszt, aprított petrezselyem zöld és só. A tojásokat villával habosra kevertem, összekevertem az összes alapanyagot - és kész is volt a galuska a szaggatáshoz.

Lassan a levesem is kezdett elkészülni, de hiányzik még a zöldborsó ( na Tomi fiunknak nem hiányzott, úgyhogy neki egy adagot elkülönítettem ), szóval egy nagy maréknyit beleszórtam - a borsónak szinte alig kell úgyis főni.

Már csak két dolog hiányzott: tejszínnel finoman sűrítettem a levest, illetve egy evőkanál hegyével egyesével beleszaggattam a galuskát, amelyek egy kicsit megdagadtak - és kész is lettem a levessel.

Tartalmas, igazi télies és olcsó leves, a hét közbeni események megbeszélése mellé kiváló kísérő étel. 

Ja és köszi a receptért a http://nagyikonyhaja.lapunk.hu/ - nak. :-D

011

014

019

020

021

022

026

032

033

süti beállítások módosítása