Póréhagyma krémleves, snidlinggel és friss mini kiflivel
2014. április 27. írta: Húsimádó

Póréhagyma krémleves, snidlinggel és friss mini kiflivel

Póréhagyma krémleves, snidlinggel és friss mini kiflivel

187

A hagyma minden formája igen közel áll hozzám, mely családnak az egyik legérdekesebb tagja a póréhagyma. Számtalan felhasználási területe van, de én elsősorban levesekhez szoktam használni - mint látjátok, most is erre került sor.

Már máskor is készítettem póréhagyma levest, most annyiban változtattam, hogy inkább a krémes állag felé mentem el, illetve metélőhagymával ( azaz snidlinggel ) tuningoltam az ízvilágot.

Az alap ugyanaz mint máskor ilyenkor, vagyis vajon vöröshagymát megdinsztelek, majd kevés liszttel simára keverem, majd felengedem húsleves levével. A póréhagymát hosszában négyfelé vágom, majd apró darabokra vágom az egészet. Két gerezd fokhagymát is feldarabolok illetve vágok a cserepes snidlingből is egy kisebb adagot, majd a póréhagymával együtt mehetnek a levesbe. Só, bors, petrezselyem és főzés közepes lángon. Amint megpuhult a beltartalom és kellemes az illat, akkor jöhet a botmixer, mellyel csomómentesre dolgozzuk a levesünket, illetve felöntjük tejszínnel - és hagyjuk egyet rottyanni.

Gyakorlatilag kész az első fogás, lehet tálalni. A tányérba apróra vágott snidlinget szórok, jöhet a forró leves, rászórok még egy kevés póréhagyma csíkot, majd Eszter frissen sült kiflijével tálalunk.

131

132

135

136

137

138

182

187

süti beállítások módosítása