Pácolt, grillezett sertéstarja sült hagymával és újburgonyával
2014. május 25. írta: Húsimádó

Pácolt, grillezett sertéstarja sült hagymával és újburgonyával

Pácolt, grillezett sertéstarja sült hagymával és újburgonyával

066

Végre itt a jó idő, a szeszélyes május már ízelítőt adott a nyárból - úgyhogy lehetett izzítani a parazsat, jöhetett a sütőrács, grillezzünk ezerrel.

Még csütörtökön kértem a szomszéd hentest, hogy egy tekintélyes sertéstarját hasítson ki nekünk, amit este be is pácoltam, előkészítettem a hétvégi grillezéshez.

A húst kb 1-1,5 ujjnyi szeletekre vagdosom, majd a pultra egymás mellé fektetem őket. Sózom, borsozom, majd mustárral megkenem mindegyiket. Megszórom friss vagy szárított fűszerekkel a szeleteket, most én bazsalikomot, petrezselymet használtam, majd alaposan be is dörzsölöm az alapanyagokat a húsokba.

Két fej vöröshagymát, egy-két újhagymát, 3-4 gerezd fokhagymát felkarikázok, melynek az egy harmadát egy jénai tálba szórom. Erre fektetem a húsok felét, majd jön megint egy réteg hagyma, majd hús - a végén pedig ismét hagyma. Leöntöm az egészet olajjal, úgy hogy rendesen el is lepje, majd még villával le is nyomkodom a húsokat - hogy levegő ne nagyon maradjon közöttük. Lélegző fólia mehet a jénaira, majd egy-két napra mehet a hűtőbe.

Mi szombat este fogtunk a grillezéshez, melynek fontos része a kiváló parázs. Viktor fiam mérnöki precizitással ezt abszolválta is - pedig Ő még úttörő sem volt, nem úgy mint én vagy száz évvel ezelőtt...

Ha már jó a parázs, akkor felpakolom a húsokat a rácsra, szépen és egyenletesen grillezem őket, folyamatos forgatás és sörrel való locsolás közepette megy a meló. Közben Eszter megmosta az újburgonyákat, négybe vágta mindet, majd forró olajban kisütötte az egészet. Én közben a pácban lévő hagymakarikákat egy alufólián szintén meggrilleztem, ezek nagyon jó kiegészítői a húsnak és a krumplinak. Hogy komplettáljuk az étkezést, jégsalátát tettünk az asztalra, megkapta a szokásos saláta öntetünket ( 1-1 egység oliva, cukor és ecet ), majd fenyőmag és tökmag ment rá. Szuper kis este kerekedett, még a szúnyogok se voltak olyan top-on - úgyhogy egész sokáig kinn tudtunk maradni.

003

006

007

009

010

011

012

013

015

017

023

037

043

045

046

047

050

055

057

062

066

süti beállítások módosítása