Mézes-ketchupos pácban érlelt csirkemell kockák salátaágyon
2014. július 16. írta: Húsimádó

Mézes-ketchupos pácban érlelt csirkemell kockák salátaágyon

Mézes-ketchupos pácban érlelt csirkemell kockák salátaágyon

377

Valami könnyű és mégis ízgazdag ételre vágytam - úgyhogy arra gondoltam, a méz és a ketchup lesz a pác alapja, a többi meg majd csak kialakul.

Az már biztos volt, hogy a csirkemelleket felkockázom - úgyhogy közel azonos méretű húsokat készítettem elő egy jénai tálba. Oké megvagyunk, jöhet a ketchup, mehet a húsokra. Kicsit megbolondítjuk mustárral, locsolunk rá kevés szójaszószt, majd jöhet egy kicsit meglangyosított méz. Tomi szeret kézzel összedolgozni húsokat és szószokat, úgyhogy nekiáll masszírozni a kombót. Fűszerek: természetesen só és bors, oregánó, bazsalikom és petrezselyem kerül a pácba - lassan ennyi elég is lesz.

Hűtőbe tesszük a pácolt húsokat, minimum egy estére, aztán másnap lehet is sütni őket. Először úgy terveztem, hogy szabad tűzön, tárcsán sütöm ki a bepácolt csirke kockákat, de végül úgy alakult, hogy maradtunk a konyhai serpenyős megoldásnál, tehát kevés olajon szépen megsütöttem a húsokat.

Még azért nem vagyunk kész. Kellene egy kis szósz vagy öntet - adott a mézes-ketchupos kombó. Kis fém edény mehet a lángra, öntünk bele mézet, ketchupot, mustárt, szójaszószt - kis lángon összedolgozzuk, és kész is az öntet.

Tálalás: a tányér közepére tornyozzuk a salátákat, rápakoljuk a húsokat és meglocsoljuk az öntettel. És olyan lett, amire vágytam: könnyű és ízekben gazdag, nyárias étel - nem csak finom, hanem szép is. Kell ennél több?

199

201

200

214

215

216

217

219

224

367

371

372

375

378

380

süti beállítások módosítása