Töltött dagadó
2014. október 17. írta: Húsimádó

Töltött dagadó

Töltött dagadó

059

Tegnap este valami nagyon finomat sikerült csinálnom, pedig még sohasem készítettem dagadót. A helyzet az, hogy valamelyik nap az egyik üzletben a húsos pultban mosolygott ránk egy gyönyörű dagadó, megvettük - de hogy ne kelljen lefagyasztani, ezért tegnap este el is készítettem.

Szóval a napi meló és a testedzés után hazaérve döbbentem rá, hogy a hűtőben még vár rám egy kis feladat - először nem is nagy kedvvel fogtam neki, de aztán belendültem. Azt találtam ki, hogy nem csak egy sima kenyér bázisú tölteléket fogok készíteni, hanem megbolondítom répával és zöld paprikával is. Tehát feltettem két megpucolt répát párolódni, közben pedig elindítottam a töltelék készítést is.

Apróra vágott hagymát pirítottam olajon, majd a vízben és tejben áztatott, majd kinyomkodott száraz kenyereket elkezdtem lepirítani a hagymán. Akinek jó a szeme, az láthatja, hogy a hagyma egy kicsit sötétebb - na ez azért van, mert alig volt otthon sima hagyma, így lila hagymával dúsítottam a cuccot, ami hozzá is adott az ízhez. Szóval fakanállal forgattam a kenyérkéket, zúztam bele fokhagymát, jöttek a párolt répák, a zöldpaprika, só, nagyon sok bors, friss petrezselyem ( nem kevés ) és extraként bazsalikom, kevés rozmaring. Három tojást beleütöttem a serpenyőbe, majd szépen az egészet összedolgoztam, olyan állagra, hogy nem legyen folyós, de tölthető állagú legyen.

Mivel a hentessel felszúrattuk a husikat, így azzal nem kellet bajlódnom, csak kézzel igazítottam rajta egy kicsit. A betöltést elkezdtem egyedül, de a végére Esztert ki kellet hívnom a konyhába, mert hiányzott még egy-két kéz a művelethez. Beszuszakoltuk a masszát, majd hústűvel kicsit rögzítettem a nyílást - és jöhetett a sütés.

Először 250 C-os sütőbe toltam be az olajozott tepsit, kétszer 5 percig volt benn a két hús - mindkét oldalát kicsit megkapattam a húsoknak, majd levettem 180 C-ra a hőfokot. A húsok alá öntöttem vizet, beburkoltam őkelméket alufóliába, majd egy órára a sütőbe mentek ismét.

Amint letelt az egy óra, levettem az alufóliát, majd 15 perc lesütés következett - és kész is lettem a projekttel. Másnap reggel, kihűlt állapotban gyönyörűen szeletelhető és nagyon finom étel fogadott - úgyhogy nagyon elégedett vagyok magammal. A legnagyobb dicséret anyukámtól jött - aki egyébként nagy kritikusom tud lenni - aki azt mondta, hogy ilyet még Ő sem tud készíteni. :-)

002

004

007

009

010

014

015

018

021

023

026

029

030

033

035

041

038

043

044

045

046

049

050

052

059

2003

2013

 

süti beállítások módosítása