Citromos, tárkonyos halleves
2015. június 11. írta: Húsimádó

Citromos, tárkonyos halleves

Citromos, tárkonyos halleves

114

Elég gyakran főzünk különböző halakból halászlevet, már csak azért is, mert néha napján a horgászatomnak is van eredménye, na meg azért is, mert Eszterem szegedi menyecske - és hát egy szegedi lányok ereiben halászlé csörgedezik. De azért a halászlén túl is van élet, illetve étel - így ki szerettem volna próbálni valami mást is... Nos ez született belőle.

Volt a fagyasztónkban egy három kilós gyönyörű harcsa, ami sajnos nem az én pecám végéről került a hűtőnkbe, hanem Poroszlón voltam kénytelen megvásárolni. Nos a nagybajszúnak levágtam a fejét na meg a farkát - ez lesz a levesünk alapja, a többi részéből pedig harcsa paprikást készítettünk - ami egy másik lapra tartozik.

A műveletsort a hagyma megpucolásával, feldarabolásával, majd szalonna kockán való megdinsztelésével kezdtem, majd ment bele a fej és az úszó is egyben, illetve daraboltam bele 2 db paradicsomot is, na meg fokhagymát. Fedő alatt hagytam párolódni az egészet. Az volt az elképzelésem, hogy a halat teljesen szét is főzöm, majd a leszedegetett húsokat átpasszírozom. Így is lett, a hal szinte szétesett, a csontokat és szálkákat kiszedegettem, majd egy közepes szűrőn átdolgoztam az egészet, sőt egy botmixerrel homogénre is dolgoztam az alapomat.

Úgy gondoltam, hogy a hal ízéhez nagyon fog passzolni a tárkony és a citrom, így mindkettőből elég gazdagon tettem is a levesembe. Mivel a teraszunk teli van friss tárkonnyal, így ebből behoztam egy marékkal, majd apró darabokra vágtam ezt az ízletes fűszert. Egy fél citromot a levesbe facsartam, majd sóztam és borsoztam az egészet - és elkészítettem a zöldségeket.

Répát és burgonyát közel azonos darabokra vagdostam, majd először a répát, majd később a burgonyát is a lébe dobáltam - és így főztem őket puhára. Úgy éreztem, hogy összeállt az íz, amit korábban elképzeltem. Tálaláskor még minden tányérba dobtam egy-egy karika citromot - és már lehetett is kanalazni a könnyű, de ízletes hallevesemet. A családnak és személy szerint nekem is nagyon bejött az íz és az állag, úgyhogy ismétlés következik.

091

087

089

090

084

085

086

094

097

100

102

103

105

106

114

117

 

süti beállítások módosítása